امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:08

Afrang Khabar

1401/7/26 15:8

مخلوط شیر و عسل که هر دو منابع سرشاری از مواد مغذی ضروری برای بدن هستند، خواص زیادی دارد.

ترکیبی معجزه‌آسا برای سلامتی

به گزارش افرنگ خبر / در ادامه مطلب به خواص ترکیب شیر و عسل می‌پردازیم:

به هضم غذا کمک زیادی می‌کند

عسل یک ماده پری بیوتیک محسوب می‌شود که به رشد و تکثیر باکتری‌های مفید در روده کمک زیادی می‌کند. وقتی هر روز مخلوط شیر و عسل را مصرف می‌کنید، به بازیابی فلورباکتریایی سالم مورد نیاز برای سیستم گوارش کمک زیادی می‌کند. مصرف منظم این ترکیب در از بین بردن نفخ، یبوست و گرفتگی سیستم گوارش موثر است.

همچنین خواص ضد باکتری و آنتی‌اکسیدانی این نوشیدنی، باکتری‌های مضر معده را از بین می‌برد. بنابراین در پیشگیری از عفونت معده تاثیر دارد. این معجون می‌تواند فلور باکتری‌های روده را به سطح طبیعی باز برگرداند و عفونت معده را بهبود دهد. از سوی دیگر مصرف این نوشیدنی به درمان یبوست هم کمک زیادی می‌کند.

خواص شیر و عسل برای چاقی

با توجه به تاثیری که عسل و شیر در سیستم گوارش دارد، به افزایش وزن هم کمک زیادی می‌کند. این نوشیدنی اشتهاآور نیز هست و می‌تواند برای افرادی که قصد چاق شدن دارند، مفید باشد. البته در کنار اشتهاآور بودن، حاوی مواد مغذی مورد نیاز بدن هم هست. بنابراین مصرف روزانه یک لیوان شیر و عسل طبیعی در افزایش وزن بدن تاثیر مثبتی دارد.

شیر و عسل برای چاقی صورت

مصرف مداوم ترکیبی از عسل طبیعی و شیر باعث افزایش وزن بدن می‌شود. در عین حال این روند چاقی به پُر شدن صورت هم کمک زیادی می‌کند. کسانی که به دنبال روش‌هایی برای چاقی صورتشان هستند، بهتر است روزانه دو یا یک مرتبه این معجون را مصرف کنند.

تقویت کننده استقامت بدن

از جمله مزیت‌های مصرف مخلوط عسل و شیر، افزایش قدرت استقامت بدن است. زمانی که هر روز صبح یک لیوان از این نوشیدنی را مصرف می‌کنید، کربوهیدرات و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن در همان ابتدای روز تأمین می‌شود.

یکی از خواص شیر و عسل برای سرماخوردگی است. زیرا با تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله گلبول‌های سفید با ویروس سرماخوردگی تاثیر زیادی دارد.
درمان بی‌خوابی یا کم‌خوابی

مدت‌هاست که مصرف عسل و شیر راهی برای درمان مشکل بی‌خوابی است. این دو ماده هر دو در تقویت خواب موثر هستند. حالا تصور کنید وقتی با یکدیگر ترکیب شوند چه تاثیر بر روی ‌کم‌خوابی دارند. مصرف عسل به ترشح انسولین مغز همراه با ترشح ترکیبی به نام «تریپتوفان» کمک زیادی می‌کند. تریپتوفان به ترشح هورمون شادی‌آور «سروتونین» در بدن کمک زیادی می‌کند. این هورمون باعث افزایش احساس سلامتی بدن می‌شود. سروتونین در نهایت به ملاتونین تبدیل می‌شود که وظیفه خوابیدن را برعهده دارد.

سلامت استخوان را ارتقا می‌دهد

یکی از خواص مخلوط شیر و عسل افزایش سلامت استخوان‌هاست. شیر ماده‌ای سرشار از کلسیم است. اما کلسیم خود به تنهایی برای جذب در بدن کافی نیست. این در حالیست که عسل حاوی مواد مغذی است که جذب کلسیم در بدن را بهبود می‌دهد. وقتی این دو ماده را ترکیب می‌کنید به استحکام استخوان و پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک زیادی می‌کنید.

بهبود بیماری‌های تنفسی

افرادی که به بیماری‌های تنفسی مثل سرماخوردگی، آنفلوآنزا و یا آسم مبتلا هستند، می‌توانند یک لیوان شیر گرم را با دو قاشق عسل ترکیب کرده و میل کنند. از آنجایی که عسل یک آنتی بیوتیک خانگی محسوب می‌شود، به رفع عفونت دستگاه تنفسی کمک می‌کند. از سوی دیگر شیر گرم هم یک نوشیدنی مفید برای بیماری‌های تنفسی محسوب می‌شود. این مخلوط می‌تواند برای بیماران مبتلا به کرونا هم مفید باشد.

درمان استرس باستر

نوشیدن مخلوط عسل و شیر به دلیل آزاد کردن هورمون سروتونین در مغز، به افزایش آرامش کمک زیادی دارد. همچنین این معجون به کاهش هورمون کورتیزول (استرس‌زا) در بدن کمک زیادی می‌کند. بعد از آن، آسیب هورمون استرس‌زای کورتیزول را بر روی اندام‌های داخلی کاهش می‌دهد. آنزیم‌های عسل طبیعی برای بهبود روحیه تاثیر زیادی

دارند. هر زمان که احساس استرس کردید کافیست یک لیوان مخلوط شیر و عسل را مصرف کنید.
خواص شیر و عسل برای پوست

مخلوط شیر و عسل در درخشان شدن و زیبایی پوست تاثیر زیادی دارد. از آنجایی که این معجون حاوی چندین نوع پروتئین، اسید آمینه، ویتامین و مواد معدنی است، به رشد بافت‌های سالم بدن کمک زیادی می‌کند. همچنین در مرطوب کردن پوست و پاکسازی آن هم موثر است. اسکراب شیر و عسل خواص ضدپیری دارد. به طوری که چین و چروک صورت را کاهش می‌دهد. خاصیت آنتی‌اکسیدانی این نوشیدنی باعث متوقف شدن رادیکال‌های آزاد می‌شود. اگر می‌خواهید همیشه پوست صورتتان مرطوب بماند، این نوشیدنی را فراموش نکنید.

فواید شیر و عسل برای مو

از دیگر خواص مخلوط عسل و شیر برای شادابی موهای آسیب دیده است. وقتی در اثر رنگ کردن یا خشکی، موها وز می‌شوند، برای تقویت الیاف مو می‌توانید شیر و عسل میل کنید. البته می‌توانید یک فنجان شیر پرچرب را با ۲ قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و روی موها بزنید. بعد از ۳۰ دقیقه موهای خود را با آب ولرم بشویید. این ترکیب در نرمی و لطافت موها تاثیر مثبت دارد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما