امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:04

Afrang Khabar

1400/11/20 15:4

بودجه دولتی شماری از مناطق ثروتمندنشین انگلیس در طرح برابری جوامع در این کشور، ۱۰ برابر بیشتر از بودجه مناطق فقیر است.

افزایش تبعیض علیه فقرا در انگلیس

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از رسانه‌های انگلیس، دولت در حالی طرح‌های خود را به منظور برابری مناطق این کشور رونمایی کرد که مشخص شد به شماری از مناطق ثروتمندنشین انگلیس، از جمله حوزه‌های انتخابیه نمایندگان حزب حاکم، در مقایسه با مناطق فقیرنشین، ۱۰ برابر بودجه بیشتر اختصاص یافته است.

این در حالی است که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که به علت رسوایی ناشی از نقض مکرر قوانین قرنطینه در ساختمان نخست وزیری به شدت به پشتیبانی نمایندگان و افکار عمومی نیازمند است، به تازگی نابرابری موجود در میان جوامع این کشور را خشم آور توصیف کرده است.
روزنامه گاردین پیشتر نوشت بررسی‌ها نشان می‌دهد از ۴.۷ میلیارد پوند که به منظور برابری در انگلیس معین شده، کمترین میزان به مناطق فقیرنشین اختصاص یافته است.
گاردین افزود: مثلا به حوزه انتخابیه ساجد جاوید وزیر بهداشت و درمان در ورچسترشایر (Worcestershire) ۱۵ میلیون پوند، به عبارتی ۱۴۸ پوند به ازای هر یک نفر، واگذار شده است در حالی که این حوزه از ثروتمندترین مناطق کشور است. همچنین به حوزه انتخابیه نادین دوریس (Nadine Dorries) وزیر فرهنگ که از حوزه مید بیدفوردشایر (Mid Bedfordshire) است ۲۶.۷ میلیون پوند، به عبارتی ۹۱ پوند به ازای هر نفر، اختصاص یافته در حالی که این حوزه پنجمین حوزه ثروتمند نشین در انگلیس است.
در مقابل مناطق ثروتمندنشین که بودجه فراوانی برای برابری دریافت کرده اند، ۸ منطقه‌ای که فقیرترین مناطق انگلیس محسوب می‌شوند، کمتر از ۱۰ پوند به ازای هر ساکن حوزه دریافت کرده اند. شماری از این مناطق فقیرنشین عبارتند از ساوثهمپتون (Southampton)، بارکینیگ (Barking)، دگنهام (Dagenham)، نوزلی (Knowsley) و تندینگ (Tendring).

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما