امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:15

Afrang Khabar

1400/11/17 15:15

درخواست مردم؛

مردم «ریخته شدن قبح سرقت با دستگیری و آزادی‌های مکرر» را مهمترین عامل جسارت کیف‌قاپان و خواستار اتخاذ همه راهکارهای برخورد قاطع با این افراد و جلوگیری از تکرار این گونه جرایم در جامعه شدند.

با کیف‌قاپان قاطع برخورد شود

به گزارش افرنگ خبرامروزه جرم کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی، یکی از شایع‌ترین جرایم در شهرهای بزرگ محسوب می‌شود. مرتکبان این جرم در بیشتر موارد افرادی هستند که اعتیاد داشته یا اینکه سوء‌سابقه دارند. با توجه به پیامدهای ناخوشایند این جرایم در سطح جامعه، پرسش‌های این نظرسنجی در روزهای ۲۷ دی‌ماه تا ۸ بهمن بشرح زیر است: 

 جسارت کیف‌قاپان ناشی از چه عاملی است؟

۵۰.۱ درصد پاسخگویان «ریخته‌شدن قبح سرقت با دستگیری وآزادی‌های مکرر» را مهمترین عامل جسارت کیف‌قاپان دانستند. «وجود نقص در برخورد با جرم کیف‌قاپی» با ۲۷.۶ درصد، «داشتن اعتیاد و نیاز به تامین مالی برای خرید مواد مخدر» با ۱۴.۷ درصد و «راحت‌طلبی سارقان در کسب نیازهای مالی» با ۷.۶ درصد از دیگر عوامل جسارت کیف‌قاپان انتخاب شده است.
 

درخواست مردم؛ با کیف‌قاپان قاطع برخورد شود


همچنین نتایج این بررسی نشان می‌دهد؛ همه موارد برخورد قاطع با متهمان، نظارت دقیق سارقان بعد از رهایی از زندان، برطرف کردن مشکلات معیشتی، مشاوره درمانی سارقان برای بازگشت به زندگی عادی و برخورد با مال‌خرها با ۵۷.۶ درصد از سوی پاسخگویان به عنوان موثرترین راهکارها در کاهش جرم کیف‌قاپی انتخاب شده است.
 

درخواست مردم؛ با کیف‌قاپان قاطع برخورد شود


 «برطرف‌کردن مشکلات معیشتی» با ۱۸.۷ درصد و «برخورد قاطع با متهمان» از دیگر موارد در کاهش جرم کیف‌قاپی از سوی پاسخگویان انتخاب شده است. از سویی دیگر  مواردی چون «مشاوره‌درمانی سارقان برای بازگشت به زندگی عادی» (۲.۵ درصد)، «برخورد با مال‌خرها» (۲.۲ درصد) و «نظارت دقیق سارقان بعد از رهایی از زندان» (۱.۹ درصد)  به تنهایی میزان کمتری از توجه پاسخگویان را جلب کرده است.

در این نظرسنجی، پنج پرسش «آیا شما تاکنون مورد کیف‌قاپی یا سرقت موبایل قرار گرفته‌اید؛ مهمترین کار در هنگام مواجهه با کیف‌قاپی و سرقت موبایل چیست؛ به نظر شما شهروندان چه میزان توصیه های ایمنی را در هنگام سرقت رعایت می‌کنند؛ به نظر شما جسارت کیف‌قاپان ناشی از چه عاملی است و کدام‌یک از موارد در کاهش جرم کیف‌قاپی موثرتر است؟ مطرح شد.

براساس نتایج به دست آمده، ۳۴ درصد پاسخگویان «تماس با پلیس» را مهمترین کار در هنگام مواجهه با کیف‌قاپی یا سرقت موبایل دانستند. «خودداری از مقاومت در هنگام کیف‌قاپی» با ۲۳.۵ درصد،«مقاومت و برخورد با فرد کیف‌قاپ» با ۲۱.۷ درصد و «حفظ خونسردی» با ۲۰.۸ درصد از سوی پاسخگویان به عنوام مهمترین کار در مواجهه با کیف‌قاپی و سرقت موبایل انتخاب شده است.
 

درخواست مردم؛ با کیف‌قاپان قاطع برخورد شود


۴۱ درصد پاسخگویان معتقدند؛ شهروندان توصیه‌های ایمنی را در هنگام سرقت «کم» رعایت می‌کنند. ۳۵.۴ درصد میزان رعایت ایمنی از سوی شهروندان را «تاحدی» و ۱۰.۸ درصد «زیاد» دانستند. ۱۲.۸ درصد نیز معتقدند شهروندان «اصلا» توصیه‌های ایمنی را رعایت نمی‌کنند.  
 

درخواست مردم؛ با کیف‌قاپان قاطع برخورد شود


۷۱.۷ درصد پاسخگویان اعلام کردند مورد کیف‌قاپی یا سرقت موبایل قرار نگرفتند و ۲۸.۳ درصد گفتند مورد کیف‌قاپی یا سرقت موبایل قرار گرفته‌اند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما