امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 07:19

Afrang Khabar

1400/11/11 19:19

شکست مقابل تیم میزبان و کسب عنوان چهارم

پایان ناخوشایند تیم خوب هندبال ایران در عربستان

به گزارش افرنگ خبر /

پایان تلخ هندبال ایران در دمام عربستان

 تیم ملی هندبال ایران در دیدار رده بندی مسابقات قهرمانی آسیا مقابل عربستان شکست خورد و چهارم شد.

 بعد از 5 برد متوالی تیم ملی هندبال ایران در مرحله اول و دوم مسابقات قهرمانی آسیا در دمام عربستان و دقیقا زمانی که صعود ایران به مسابقات جهانی قطعی شد، شاگردان مانوئل روی دور باخت قرار گرفتند.

ایران با شکست برابر بحرین مجبور شد در نیمه نهایی برابر تیم قدرتمند قطر قرار بگیرد. در رویارویی با قطر هم شاگردان مانوئل با اختلاف زیادی شکست خوردند و راهی دیدار رده بندی شدند.

امروز اما تیم ملی ایران در حالی برای کسب مقام سوم آسیا به مصاف عربستان رفت که در دور اول گروهی یک بار توانسته بود میزبان مسابقات را شکست دهد. شاگردان فرناندز در مسابقه امروز با لباس های سفید رنگ و گلزنی سجاد استکی کار را استارت زدند و دقایق ابتدای را پایاپای با عربستان پیش رفتند، با گذشت پنج دقیقه از زمان بازی عربستان خیلی زود نبض بازی را در دست گرفت و در همان ده دقیقه اولیه  شاگردان دینارت فرانسوی اختلاف گل های خود را با ایران به دو گل رساندند.در شرایطی که نیمی از زمان بازی را در نیمه نخست پشت سرگذاشتیم عربستان روند برتری خود را مقابل ما حفظ کرد تا در دقیقه ۱۵ اختلاف گل را به عدد چهار برساند و ۱۰ بر ۶ از ایران پیش افتاد.

عملکرد خوب شاگردان مانوئل در دقیقه ۲۰ نیمه نخست باعث شد تا اختلاف گلی که در دقایقی برای عربستان به پنج گل رسیده بود به عدد دو برسد تا دینارت فرانسوی مجبور باشد اولین تایم استراحت را از داوران درخواست کند و نتیجه ۱۱ بر ۹ زنگ خطری برای عربستان باشد.

بعد از این وقت استراحت که عربستان درخواست کرد فرصت مناسبی بود تا مانوئل دست به تغییرات در ترکیب تیم ملی دهد و افشین صادقی، محمدرضا کاظمی و احسان ابویی برای تیم ملی ایران وارد میدان شوند‌ اما در پایان این سی دقیقه عربستان موفق شد ۱۵ بر ۱۲ با برتری به رختکن برود.

در ادامه و نیمه دوم شاگردان مانوئل با گلزنی افشین صادقی بازی را شروع کردند در اواسط بازی در نیمه دوم‌محمدرضا اورعی بعد از کسب سومین دودقیقه تعلیق از زمین مسابقه با کارت قرمز اخراج شد و کار برای شاگردان فرناندز در ادامه راه سخت شد تا در پایان تیم ملی هندبال کشورمان با نتیجه ۲۶ بر ۲۳ مغلوب عربستان شود و دست تیم ملی کشورمان از جام کوتاه ماند و میزبان برای چهارمین بار بر سکوی سوم آسیا با دینارت فرانسوی ایستاد.

تیم ملی هندبال ایران هم که صعودش به مسابقات جهانی سال آینده را قطعی کرده بود، دستش از مدال کوتاه ماند و در رده چهارم آسیا ایستاد تا همچنان رتبه سومی در سال 2014 بهترین مقام ایران در آسیا باشد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما