امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:16

Afrang Khabar

1400/11/8 15:16

حمله موشکی به پایگاه ویکتوریا در بغداد ساعت چهار و سی دقیقه صورت گرفت و در این حمله شش موشک کاتیوشا ۱۰۴ میلیمتری شلیک شد.

سومین حمله موشکی به پایگاه ویکتوریا در بغداد

به گزارش افرنگ خبر /رئیس دفتر شبکه تلویزیونی العالم در بغداد حمله به پایگاه ویکتوریا در بغداد را سومین حمله علیه نظامیان امریکایی از آغاز سال جاری در عراق دانست.

«نوید بهروز» رئیس دفتر شبکه تلویزیونی العالم در بغداد گفت‏، حمله موشکی به پایگاه ویکتوریا در بغداد ساعت چهار و سی دقیقه صبح امروز (جمعه) صورت گرفت و در این حمله شش موشک کاتیوشا ۱۰۴ میلیمتری شلیک شد.

بر اساس برخی تصاویر دریافتی، سکوی پرتاب این موشک‌ها در محله الجهاد نزدیک فرودگاه بین المللی بغداد که پایگاه ویکتوریا در آن واقع شده کشف شده است، این موشک‌ها به نزدیکی پایگاه اصابت کردند و یکی از موشک‌ها به هواپیمایی که نزدیک پایگاه وجود داشت اصابت کرد که در نتیجه سامانه ضد هوایی سیرام آمریکا در سفارت این کشور در بغداد فعال شد.

نوید بهروز در ادامه گفت پایگاه ویکتوریا در ساعت چهار صبح امروز نیز هدف یک حمله پهپادی قرار گرفت که این حملات سومین حمله‌ای است که طی ماه جاری علیه پایگاه ویکتوریا صورت می‌گیرد به طوریکه این پایگاه یکبار در سوم ژانویه و مجددا در پنجم ژانویه هدف حمله پهپادی قرار گرفت و حمله صبح امروز، سومین حمله‌ای است که علیه این پایگاه صورت می‌گیرد.

افزایش این حملات پس از آن صورت گرفت که نیرو‌های مقاومت عراق اعلام کردند حضور نظامیان آمریکایی از ابتدای سال جاری یعنی پس از پایان مهلت پارلمان عراق به نیرو‌های آمریکایی و دولت بغداد‏، غیر قانونی و نامشروع است و در نتیجه حملات خود علیه پایگاه ویکتوریا که نیرو‌های آمریکایی در آن حضور دارند افزایش یافته و تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

 

نوید بهروز در ادامه گفت پس از پایان مهلت نیرو‌های آمریکایی مبنی بر ضرورت خروج از عراق، نام این نیرو‌ها به مستشار نظامی تبدیل شد که گروه‌های مقاومت عراق این اقدام را به منزله دور زدن بغداد دانستند و در نتیجه نیرو‌های مقاومت عملیات خود را علیه حضور نامشروع و غیر قانونی نظامیان آمریکایی افزایش دادند. برخی سعی می‌کنند این طور نشان دهند که در این حمله‏، فرودگاه بین المللی بغداد هدف قرار گرفته در حالیکه هدف‏، حمله به پایگاه ویکتوریا نزدیک فرودگاه بین المللی بغداد بوده است.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما