امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 05:06

Afrang Khabar

به گزارش افرنگ خبر /

اسطوره اسپانیایی تنیس در آستانه شکستن رکورد گرند اسلم‌ها قرار گرفت.

رافائل نادال مرد پنجم تنیس جهان در دیدار نخست از مرحله نیمه‌نهایی اوپن استرالیا با حساب ۳-۱ مقابل متئو برتینی به برتری رسید و به فینال این رقابت‌ها راه یافت.

تنیس‌باز ۳۵ ساله اسپانیایی بازی را خوب شروع کرد و ۲ ست اول را در مصافی یک‌طرفه ۶-۳ و ۶-۲ به سود خود خاتمه داد. در ست سوم اما بازی متعادل‌تر دنبال شد و برتینی با بریک کردن نادال در اواخر ست ۶-۳ پیروز شد تا حساب کار ۲-۱ شود. نادال که نمی‌خواست این مسابقه به ست پنجم کشیده شود، در ست چهارم عملکرد بهتری داشت و با بریک کردن برتینی در گیم هشتم ۶-۳ کار را تمام کرد تا برای ششمین بار به فینال اولین گرند اسلم فصل راه پیدا کند.

این ۲۹ـمین حضور نادال در فینال گرند اسلم‌ها به شمار می‌آید.

بعد از دوری ۶ ماهه نادال از میادین شاید کم‌تر کسی پیش از شروع مسابقات پیش‌بینی می‌کرد که این بازیکن ۳۵ ساله بتواند در ملبورن به دیدار پایانی راه پیدا کند اما او حالا موفق به انجام این مهم شده و شانس خوبی نیز برای کسب ۲۱ـمین گرند اسلم خود دارد‌. اتفاقی که اگر رخ بدهد این بازیکن اسپانیایی را بالاتر از فدرر و جوکوویچ رکورددار قهرمانی در گرنداسلم‌ها خواهد کرد.

نادال در همین باره گفت: «برای من بیش از رکوردشکنی، قهرمانی در اوپن استرالیا اهمیت دارد که یک رویداد فوق‌العاده است. در سال‌های قبل بعضی اوقات اینجا بدشانسی آوردم و مصدوم شدم اما فینال‌های خوبی نیز در ملبورن بازی کرده‌ام. هرگز فکر نمی‌کردم سال ۲۰۲۲ بار دیگر به فینال این مسابقات باز گردم.»

او ادامه داد: «شاید از بیرون باورش سخت باشد، اما برای کسانی که در کنار من هستند و از نزدیک شاهد شرایط روزانه من در شش ماه گذشته بوده‌اند، درک اینکه حالا می‌توانم در این سطح بازی کنم دشوار است. تردیدهای زیادی وجود داشت که اگر اوضاع به همین منوال پیش برود چه اتفاقی خواهد افتاد. حتی به خداحافظی از تنیس هم فکر کردم… مدت زیادی هم از این اتفاقات نمی‌گذرد، به همین خاطر نمی‌توانم احساس کنونی خود را با کلمات توضیح دهم.»

قهرمان سال ۲۰۰۹ اوپن استرالیا برای رسیدن به دومین قهرمانی خود در ملبورن هنوز یک مانع دیگر بر سر راه دارد؛ او در دیدار این فینال رقابت‌ها که روز یکشنبه برگزار می‌شود باید به مصاف برنده مسابقه مدودف و سیتسیپاس برود.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما