امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 04:52

Afrang Khabar

1400/11/7 16:52

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به قرمز شدن شهر اردکان به عنوان تنها شهر وضعیت قرمز کرونایی در ایران، اظهار داشت: علت قرمز شدن این شهر وجود تعداد زیادی کارگران غیر بومی و اتباع هستند.

روایتی از تنهاترین شهر قرمز کرونایی در ایران

به گزارش افرنگ خبر /عمید الدین خطیبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به قرمز شدن شهر اردکان به عنوان تنها شهر وضعیت قرمز کرونایی در ایران، اظهار داشت: علت قرمز شدن شرایط کرونایی در این شهر وجود تعداد زیادی کارگران غیر بومی و اتباع هستند.

وی ادامه داد:‌نوبت سوم تزریق واکسن کرونا در این منطقه زیر میانگین استانی و کشوری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: یکی از دلائل قرمز شدن وضعیت کرونایی در اردکان یزد عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و کاهش واکسیناسیون است.

خطیبی با اشاره به آخرین میزان بیماران کرونایی بستری شده ، ابراز داشت:‌در اردکان 28 مورد بیمار بستری و 5 مورد بیمار بستری در بخش مراقبت ویژه داریم؛ضمن اینکه سویه غالب امیکرون است.

وی با اشاره به فوت یکی از بیماران کرونایی در هفته گذشته در این شهر، خاطرنشان کرد:‌در استان یزد 5 شهر در وضعیت نارنجی و 2 شهر زرد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه تعداد بیماران کرونایی بستری در این شهر 4 برابر شده است،گفت:‌مردم هر چه سریعتر دُز سوم واکسن را دریافت کنند؛ضمن اینکه باید در شهر اردکان تجمعات تعطیل شده و فعالیت رستورانها نیز بیرون بر شود.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما