امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:16

Afrang Khabar

1400/10/8 15:16

شکست تیم مدعی سپاهان مقابل پرسپولیس در اراک

ال کلاسیکوی ایران

به گزارش افرنگ خبر /

همانطور که حتما در جریان هستید، بعد از اتفاقاتی که فصل گذشته در اصفهان و در بازی برگزار نشده! سپاهان و پرسپولیس رخ داد، کمیته انضباطی تصمیم گرفت، این فصل بازیهای رفت و برگشت این دو تیم، در جایی غیر از اصفهان و تهران برگزار شود و سپاهان به عنوان میزبان بازی رفت دو تیم، در اراک از حریفش پذیرایی خواهد کرد.

حاشیه‌های قبل از بازی: جدا از انتخاب وحید کاظمی به عنوان داور این مسابقه که واکنش منفی هواداران پرسپولیس در فضای مجازی را به دنبال داشته، پوستر باشگاه سپاهان برای این بازی که در آن از چهره سه بازیکن سابق پرسپولیس استفاده شده و خبری از ستاره لوگوی پرسپولیس در آن نیست، حواشی قبل از این بازی حساس بوده و باید دید در زمین مسابقه چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

انگیزه‌های هر دو مربی برای برد: نویدکیا که تیمش در 11 هفته گذشته 4 باخت داشته، بهتر از هر کسی می‌داند که پیروزی احتمالی مقابل پرسپولیس می‌تواند انتقادها از او و تیمش را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. او – که تیمش فوتبال تماشاگرپسندی ارائه می‌دهد – تا امروز نتوانسته در مقام سرمربی، پرسپولیس را شکست دهد و امیدوار است امروز این اتفاق رخ دهد.

آنطرف میدان، یحیی گل‌محمدی هم هنوز نتوانسته در دومین مقطع سرمربیگری‌اش در پرسپولیس، سپاهان را در یک بازی رسمی ببرد و این فصل هم هنوز موفق به بردن تیمهای مدعی نشده و به دنبال این است که این طلسم در بازی امروز شکسته شود.

سه امتیاز بازی فردا، باعث کاهش اختلاف هر دو تیم با استقلال صدرنشین و حتی هم‌امتیاز شدن سپاهان و پرسپولیس با استقلال – در صورت شکست این تیم به فولاد – خواهد شد و این موضوع هم یکی دیگر از دلایل اهمیت سه امتیاز بازی امروزست.

نتیجه هفته گذشته: سپاهان با نتیجه 1-2 به پیکان باخت و پرسپولیس با نتیجه 0-2، ذوب آهن را شکست داد.

وضعیت در جدول: سپاهان با 22 امتیاز در رده دوم قرار دارد و پرسپولیس با همین امتیاز، تیم سوم جدول است.

چهارشنبه 8 دی

سپاهان – پرسپولیس ساعت 16

تیم داوری: وحید کاظمی – حسن ظهیری – مهدی عالیقدر – رضا عادل

 

ترکیب سپاهان:

کریستوفر کنت، گئورگی ولسیانی، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، جلال علی‌محمدی، مسعود ریگی، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، محمدرضا حسینی ( سجاد شهباززاده،دقیقه۴۶)، محمدرضا خلعتبری(شهریار مغانلو، دقیقه ۴۶)

ترکیب پرسپولیس:

حامد لک، سید جلال حسینی، علی نعمتی، مهدی شیری (فرشاد فرجی، دقیقه ۶۵)، علی شجاعی، کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک، وحید امیری، سیامک نعمتی، امید عالیشاه (مهدی ترابی، دقیقه ۴۴)، عیسی آل کثیر

کارت زرد:

سپاهان: فرشاد احمدزاده دقیقه (19)، سروش رفیعی دقیقه (41)، گئورگی ولسیانی دقیقه (3+45)

پرسپولیس: علی نعمتی دقیقه (42)، میلاد سرلک دقیقه (2+45)

 

 

شرح گل:

سپاهان 0 - پرسپولیس یک (دقیقه 33- کمال کامیابی‌نیا): وحید امیری به شکلی دیدنی از بین سه بازیکن توپ را خارج کرد و به علی شجاعی داد، او به زیبایی بازیکن مقابل خود را از پیش رو برداشت و با ارسال دقیق به تیر دوم، کمال را در موقعیت گلزنی قرار داد و او با ضربه سر گل نخست را برای تیمش به ثمر رساند.

 

 

 

لحظات حساس:

دقیقه ۱۲: ارسال توپ روی دروازه پرسپولیس توسط سروش رفیعی با اثر حسینی همراه شد و در مقابل دروازه به خلعتبری همراه شد اما او نتوانست توپ را تبدیل به گل کند.

دقیقه 16: شوت امید عالیشاه از پشت محوطه جریمه با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 18: سیدجلال حسین ی به توپ نرسید تا خلعتبری در مقابل دو مدافع پرسپولیس صاحب توپ شود. او شیری را به زیبایی از پشت رو برداشت اما ضربه آخرش کم دقت و کم جان بود.

دقیقه ۲۳: حساس‌ترین  موقعیت بازی روی ارسال خلعتبری رقم خورد؛ جایی که با عبور از مدافعان پرسپولیس، سروش رفیعی ضربه خود را زد که با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت.

دقیقه ۵۲: مهدی ترابی موفق به توپگیری شد و پس از یک استارت شوت خود را روانه دروازه کرد که کنت توپ را در دور کرد و در ادامه احمدزاده روی یک ضد حمله به سمت دروازه پرسپولیس شوتزنی کرد که شوت او با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 62: شوت امید نورافکن از داخل محوطه جریمه به تور کنار دروازه برخورد کرد.

دقیقه 66: شوت سروش رفیعی را لک در دو مرحله گرفت.

دقیقه 64: ارسال کرنر با ضربه سر شهباززاده همراه شد که توپ با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت.

دقیقه 63: ضربه روی پای فرشاد احمدزاده با واکنش لک همراه شد. توپ از زیر دست او رد شد و در حالی که می‌رفت وارد دروازه شود، سیدجلال آن را به کرنر فرستاد.

دقیقه 69: ارسال مهدی ترابی به مقابل دروازه با ضربه نعمتی همراه شد که توپ در چارچوب نبود.

و در پایان با احتساب 3 دقیقه وقت های اضافه سپاهان موفق به بازکردن دروازه پرسپولیس نشد و پرسپولیس یک پیروزی ارزشمند را در اراک کسب کرد و جای سپاهان را در رده دوم جدول گرفت و با استقلال صدرنشین هم امتیاز شد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما