امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 05:08

Afrang Khabar

1400/10/8 17:8

همزمان با شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا در سراسر جهان، رسانه ها گزارش دادند سه شنبه حدود سه هزار پرواز در جهان لغو و یازده هزار و پانصد پرواز با تاخیر انجام شد.

لغو یا تاخیر بیش از ۱۴ هزار پرواز در جهان

به گزارش افرنگ خبر / به نقل از اسپوتنیک، طبق آمار پایگاه فلایت اور افزایش سریع شمار مبتلایان به سویه اومیکرون سبب شد 2969 پرواز در جهان لغو و 11512 پرواز با تاخیر انجام شود. از این تعداد 1172 پرواز لغو شده و5458 پروازی که با تاخیر انجام شد به مقصد یا از مبدا آمریکا و یا پروازهای داخلی این کشور بود.


روز قبل هم 2959 پرواز لغو و 12528 پرواز در جهان با تاخیر انجام شد. آن طور که آمار پایگاه فلایت رادار24 نشان می دهد از این تعداد نصف پروازها به خطوط مسافری یا فرودگاه های آمریکا مربوط می شد.
یکشنبه نیز مسافران در آمریکا شاهد اختلال در پروازها بودند. بیمار شدن اعضای گروه های پروازی، علت این اختلال ها و لغو پروازها به شمار می رود.

رسانه های آمریکا روز دوشنبه را روز"بسیار ناخوشایند" مسافران هواپیما آن هم در بحبوحه سفرهای سال نو میلادی توصیف کردند.
طبق آمار مرکز مدیریت و پیشگیری بیماری ها در آمریکا میانگین هفت روزه شمار مبتلایان روزانه به کووید-19 در مقایسه با هفت روز پیش از آن یک و نیم برابر شده و به عدد 122297 تن رسیده است.


با وجود این مقامات بهداشت و درمان آمریکا تصریح کردند نشانه های بیماری در مبتلایان به سویه اومیکرون خفیف است و تاکنون هیچ مورد مرگ به علت ابتلا به سویه اومیکرون کووید-19 گزارش نشده است.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما