امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 05:07

Afrang Khabar

1400/10/7 17:7

شهروندان بصره مراسم مختلفی به مناسبت دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار کردند.

مراسم تشییع نمادین فرماندهان پیروزی در بصره

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از تلویزیون العالم، فعالیت های اهالی بصره در آستانه سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی ادامه دارد.

اهالی بصره مراسم مختلفی به مناسبت دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار کردند.

بر همین اساس شمار زیادی از زنان استان بصره نیز به همین مناسبت تجمعی برگزار کردند که در خلال آن همایشی گسترده با حضور تعدادی از علما، شخصیت های سیاسی و سران عشایر برگزار شد و شرکت کنندگان، وفاداری خود را به فرماندهان پیروزی اعلام کردند و یاد فداکاری های آنها را برای پیروزی بر تروریسم زنده نگه داشتند. شرکت کنندگان همچنین بر ضرورت اعلام هر چه سریع تر نتایج تحقیقات و تعقیب و مجازات عاملان جنایت فرودگاه بغداد تاکید کردند.


فاضل البطاط خبرنگار شبکه در بصره در گزارشی همراه با پخش تصاویری از راهپیمایی زنان در سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی که با تشییع جنازه نمادین شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس همراه بود گفت: شرکت کنندگان در این راهپیمایی شعارهایی در مخالفت با آمریکا سردادند و جنایت فرودگاه را محکوم کردند و خواستار اخراج نیروهای آمریکایی از عراق در واکنش به ترور فرماندهان پیروزی، شدند. شرکت کنندگان تصاویری از فرماندهان پیروزی و دیگر شهدای مقاومت را با خود حمل می کردند.


یکی از بانوان شرکت کننده در این تظاهرات با اشاره به شهادت فرماندهان پیروزی به دست کسانی که آنها را شیاطین معاصر خواند افزود: به اینجا آمده ایم تا صدای خود را به گوش همه جهانیان برسانیم و حمایت خود را از این شهدا و راه آنها اعلام کنیم.


دیگر بانوی شرکت کننده در این مراسم گفت: شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس پدران ما هستند. ما عهد می بندیم که این راه را ادامه دهیم.

 


محسن دشر استاد دانشگاه بصره گفت: ملت بصره به خون شهدا وفادار هستند. آنها با فداکاری های خود و تجارب نظامی و ویژگی های اجتماعی و پدرانه خود توانستند جلوی پیشروی داعش را که به مرزهای بغداد رسیده بود بگیرند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما