امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 09:38

Afrang Khabar

1400/9/13 21:38

پس از اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر فعالیت تالار‌های پذیرایی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، تنها ۲۰ درصد تالار‌ها به فعالیت بازگشتند

فعالیت تالار‌های پذیرایی شهر تهران

به گزارش افرنگ خبر /خسرو ابراهیمی نیا  گفت: بروز کرونا و بسته شدن تالار‌های پذیرایی پیامد‌های زیادی برای واحد‌های صنفی ما داشت، از آنجایی که واحد‌های صنفی برای برگزاری مراسم به مردم تعهد داشتند مجبور به بازگرداندن هزینه گرفته شده به مردم شدند و این باعث شد این هزینه‌ها از جیب شخصی داده شود.

وی ادامه داد: اکثر واحد‌های صنفی استیجاری هستند و مجبور شدند در این مدت کرایه بدهند و پرسنل را حفظ کنند در نتیجه بعد از گذشت حدود دوسال ورشکستگی کامل تالار‌های پذیرایی را داشتیم که این یک پیامد مهم برای این واحد‌های صنفی بود.

ابراهیمی نیا با بیان اینکه اکثر تالار‌های پذیرایی درگیر بحث‌های مالک و مستاجر شدند افزود: پرونده‌های زیادی در این باره در دادگاه‌ها مطرح شد و خیلی از این موارد نیز در اتحادیه به حل اختلاف رسید.

وی تالار‌های پذیرایی در تهران را حدود هزار واحد صنفی عنوان کرد و گفت: اکثر تالار‌ها ورشکست شدند و همین الان نیز که با رعایت پروتکل‌های می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند بیش از ۶۰ درصد هنوز به فعالیت نرسیده اند که یا درگیر بحث‌های مالک و مستاجر هستند و یا برای به روز کردن تجهیزات دچار مشکل اند لذا حدود ۲۰ درصد واحد‌های صنفی ما فعالند.

ابراهیمی نیا با انتقاد از فعال نبودن تالار‌ها در زمان شیوع کرونا گفت: ما شاهد بودیم که مراسم‌های عروسی به حاشیه شهر‌ها و باغ‌ها و مکان‌های غیرمجاز کشانده شد در حالیکه می‌شد در همان ابتدا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم را در تالار‌های پذیرایی برگزار کرد.

وی در ادامه نیز با انتقاد از دفاتر اسناد رسمی ازدواج یادآور شد: این دفاتر نیز از این موقعیت استفاده کردند و با تجهیز سفره عقد در اتاق کوچکی مراسم را در همان دفاتر برگزار می‌کردند.

رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی تهران گفت: بحث این است که باید برای زمان شیوع کرونا یک نسخه برای همه نوشت نه اینکه تالار‌های پذیرایی را بست و تجمعات در جا‌های دیگر برگزار شود.

ابراهیم نیا به وام دولت به تالار‌های پذیرایی نیز اشاره کرد و افزود: وامی که به واحد‌های صنفی برای حفظ کارگر‌ها داده شد باعث ورشکستگی بیشتر این واحد‌ها بود این وام داده شد در حالیکه واحد صنفی تعطیل است.

وی گفت: در وامی دیگر با احتساب متراژ واحد صنفی وامی به واحد تعلق می‌گرفت، ولی مشکلی که وجود داشت بالای ۸۰ درصد تالار‌ها استیجاری بودند و نمی‌توانستند سند ارائه دهند و ورشکست شدند.

ابراهیم نیا از مردم خواست به واحد‌های صنفی مراجعه کنند که دارای پروانه کسب معتبر از اتحادیه باشند و در صورت مشکل (نداشتن آب آشامیدنی مناسب، پرسنل و سرویس بهداشتی نامناسب) با شماره تلفن ۸۸۵۳۵۲۵۵ تا ۵۸ تماس بگیرند تا بازرسان اتحادیه با فاصله کمتر از ۲۴ ساعت برای حل موضوع مراجعه کنند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما