امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 02:54

Afrang Khabar

1400/9/12 14:54

اصغر فرهادی و فیلم «قهرمان» با بردن دو جایزه بهترین فیلمنامه اورجینال و بهترین فیلم بین‌المللی گام بلندی به سوی افتخارآفرینی در نودوچهارمین دوره اسکار برداشتند.

گام بلند «قهرمان» در مسیر اسکار

به گزارش افرنگ خبر / هیات ملی نقد فیلم آمریکا (NBR) به روال هر سال اولین جایزه مهمی سینمایی است که برترین‌های سینما را معرفی می‌کند. امسال نیز در آغاز فصل جوایز سینمایی که به اسکار ختم خواهد شد با اهدای دو جایزه به اصغر فرهادی و فیلم جدیدش «قهرمان» کار را شروع کرد. 

هیات ملی نقد فیلم از قدیمی‌ترین نهادهای سینمایی آمریکا است که سال ۱۹۰۹ پایه‌گذاری شد. سینمادوستان، دانشگاهیان، سینماگران و کارشناسان فیلم اعضای این هیات را تشکیل می‌دهند. 

 

اصغر فرهادی در حالی از هیات ملی نقد فیلم جوایز بهترین فیلم بین‌المللی و بهترین فیلمنامه اورجینال را گرفت که از آغاز در میان مدعیان اصلی پیش‌بینی‌های برندگان اسکار بود و با این جایزه گام بلندی در این مسیر برداشت. 

این بار اول نیست که فرهادی برنده جایزه هیات ملی نقد فیلم می‌شود. او پیش از این با فیلم‌های برنده اسکار «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» هم برنده این جایزه شده بود. البته هر بار فقط جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان (بین‌المللی) را گرفته بود. اما این بار جایزه بهترین فیلمنامه اورجینال را نیز دریافت کرده است. در این میان جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را جوئل کوئن برای نوشتن فیلمنامه «تراژدی مکبث» از آن خود کرد. او این اثر را با اقتباس از نمایشنامه مشهور «مکبث» از ویلیام شکسپیر نوشته است. در این فیلم برای شاهد کار انفرادی برادران کوئن هستیم و جوئل بدون اتان به تنهایی کارگردانی و فیلمنامه «تراژدی مکبث» را به عهده گرفته است. برونو دل‌بونل برای کار درخشانش در این فیلم جایزه بهترین فیلمبردار هیات ملی نقد فیلم را دریافت کرد. دی‌بونل فرانسوی فیلمبرداری «سرنوشت شگفت‌انگیز املی پولن» را در کارنامه دارد. 

 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما