امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:05

Afrang Khabar

1400/9/11 15:5

قالیباف: مطمئن باشید بحث فیلترینگ اصلاً وجود ندارد.

بحث فیلترینگ  وجود ندارد

به گزارش افرنگ خبر /رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص طرح صیانت و حمایت از حقوق کاربران مجازی گفت: روزی که کمیسیون اصل ۸۵ برای بررسی این طرح تشکیل شد در اولین جلسه آن خیلی صریح با مردم صحبت کردم و گفتم مطمئن باشید بحث فیلترینگ اصلاً وجود ندارد؛ اکنون نیز اینجا روشن می‌کنم که چنین چیزی وجود ندارد و یک فضاسازی در این زمینه افتاده است.

رئیس مجلس گفت: امروز اکثر جوان‌های خلاق ما و بسیاری از بخش‌های متعدد کارآفرینی و بسیاری از موضوعات اقتصادی و تجارتی که امروز انجام می‌شود در مجموعه این پلتفرم‌ها اتفاق می‌افتد. اقتصاد به آنجا منتقل شده است و ما به دنبال تقویت اقتصاد هستیم نه کاهش اقتصادی، ما به دنبال ایجاد شغل هستیم نه از بین بردن شغل و ما حتماً بستر شغل‌ها را همان جا می‌دانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حتماً محور اصلی بحث اقتصاد دیجیتالی و اقتصاد دانش بنیان همان جا هست.
آقای قالیباف افزود: من با قاطعیت می‌گویم هیچ محدود سازی وجود ندارد و واقعاً این امر یک فضاسازی بود که اتفاق افتاد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ممکن است برخی از افراد دنبال محدود کردن باشند، ولی مطمئن باشید نظرات یک نماینده نظر یک مجلس نیست و حتی طرحی که در مجلس ارائه و به امضا ۱۵ نفر می‌رسد این پیشنهاد نمایندگان است نه نظر کل مجلس چرا که هر کسی یک نظری دارد.
وی درباره طرح صیانت و حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی به طرح این پرسش پرداخت که در کجای دنیا فضای مجازی که در حقیقت فضای واقعی است بدون قانون اداره می‌شود؟ اگر در فضای مجازی کلاهبرداری شود قوه قضائیه با چه ضوابطی باید رسیدگی کند؟ مالکیت معنوی در فضای مجازی کجاست؟
 
رئیس مجلس گفت: اکنون مکان‌هایی مانند یک کارخانه کوچک یا حتی یک گاوداری یا مرغداری دارای ارزش اند و می‌توان از اسناد آن بعنوان ضمانت بانک استفاده کرد، اما چرا یک پلتفرم، سایت یا مجموعه‌ای در فضای مجازی که برند محسوب می‌شود و در آن فعالیت اقتصادی می‌کنند، مالکیت معنوی و ارزش ندارد؟
آقای قالیباف با طرح این پرسش که چرا فضای مجازی دارایی دیجیتالی محسوب نمی‌شود و آن را به رسمیت نمی‌شناسیم؟ تاکید کرد: ما در قانون صیانت و حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی می‌خواهیم این مسائل را حل کنیم و اگر امنیت اجتماعی و اقتصادی در فضای مجازی برقرار شود تجارت مطمئن انجام خواهد شد و این در همه جای دنیا برقرار است.
وی تصریح کرد: برخی ادعا کردند که ما این را مشمول اصل هشتاد و پنجی کردیم تا یواشکی کاری کنیم، اما مجلس کار یواشکی نمی‌کند و استثنائا برای این موضوع کمیسیونی تشکیل دادیم که جلساتش به طور زنده از تلویزیون پخش می‌شود.
رئیس مجلس گفت: همین دیروز با همه ذینفعان، صاحب نظران و صنف‌های مرتبط، حتی از بخش‌های غیردولتی خواستیم که نظر دهند که دیدگاه‌های آنان قابل توجه بود.
آقای قالیباف افزود: کمیسیون ذیربط دیروز رای داد که این طرح مجددا قبل از تصویب به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع شود و این مرکز طبق ماده ۴۲ آیین نامه داخلی مجلس دوباره دیدگاه‌ها را بررسی و اشکالات آن را رفع می‌کند و به کمیسیون باز می‌گرداند.
وی اضافه کرد: طبق قانون مرکز پژوهش‌های مجلس حدود یک ماه وقت دارد که با طی کردن این فرآیند، این طرح را به کمیسیون باز گرداند.
رئیس مجلس تاکید کرد: ما سعی می‌کنیم حنجره مردم باشیم و دغدغه آنان را رفع کنیم و در این چارچوب هیچ موضوع پنهانی نداریم.

 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما