امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:02

Afrang Khabar

1400/9/8 15:2

گوجه فرنگی رکورددار افزایش قیمت در آبان ۱۴۰۰ شد

گوجه فرنگی رکورددار افزایش قیمت را زد

به گزارش افرنگ خبر /بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مرکز آمار، از میان اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف خوراکی در مناطق شهری کشور در دومین ماه پاییز، در گروه نان و غلات، اقلام "برنج ایرانی درجه یک" با ۵،۱ درصد، "رشته آش" با ۴.۲ درصد و "شیرینی خشک" با ۴.۰ درصد بیش‌ترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام "مرغ ماشینی" با ۷،۸ درصد و "ماهی قزل آلا" با ۶.۹ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پنیر ایرانی پاستوریزه" با ۴،۵ درصد، "کره پاستوریزه (کره حیوانی) " با ۴.۲ درصد و "دوغ پاستوریزه" با ۳.۴ درصد بوده است. همچنین در این گروه "روغن نباتی جامد" با ۴.۱- درصد و "روغن مایع" با ۰.۴- درصد بیش‌ترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "لیموترش" با ۴،۵ درصد و "هلو" با ۴.۳ درصد می‌باشد. همچنین در این گروه "پرتقال" با ۲۲.۸- درصد و "موز" با ۱.۴- درصد بیش‌ترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "گوجه فرنگی" با ۳۳،۵ درصد، " فلفل دلمه ای" با ۱۵.۸ درصد و "سیب زمینی" با ۱۲.۰ درصد می‌باشد. همچنین در این گروه "هویج فرنگی" با ۲۴.۵- درصد و "خیار" با ۶.۴- بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "رب گوجه فرنگی" با ۱۳،۳ درصد و "سس گوجه فرنگی" با ۵.۱ درصد می‌باشد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما