امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 07:04

Afrang Khabar

1400/8/18 19:4

سرپرست اداره کل تعاون مازندران با اشاره به برنامه های هفته جهانی کارآفرینی در استان، اشتغال زایی را از جمله پیامدهای اقتصادی کارآفرینی ذکر کرد و گفت: زیست بوم کارآفرینی باید تقویت شود.

تقویت زیست بوم کارآفرینی در مازندران

به گزارش افرنگ خبر / علی باقری درباره برنامه‌های هفته کارآفرینی که از تاریخ ۱۷ الی ۲۳ آبان برگزار می‌شود، اظهار کرد: هر ساله این هفته با برگزاری رویدادهای مختلف کارآفرینی گرامی داشته می‌شود.

وی بیان کرد: هفته جهانی کارآفرینی در هر سال فرصتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ و روحیه کارآفرینی در میان قشرهای مختلف جامعه به ویژه فعالان اقتصادی و دانشجویان و نخبگان را فراهم می‌آورد.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران روزهای رویداد هفت جهانی کارآفرینی را کارآفرینی، تولید و اشتغال پایدار، کارآفرینی، مانع زدایی و مبارزه با فساد، کارآفرینی و فناوری‌های نوین، کارآفرینی و زنان، کارآفرینی اجتماعی، نهادها، بنیادها و شبکه‌های کارآفرینی کارآفرینی، آموزش و مشاوره برشمرد.

باقری یکی از مهمترین اهداف گرامیداشت این هفته را تقویت زیست بوم کارآفرینی از طریق بالا بردن گرایش‌های کارآفرینانه در بین افراد جامعه به ویژه جوانان دانست و افزود: انتظار دانشجویان و مخاطبین مراکز رشد و سایر نهادهایی که در حوزه کارآفرینی برنامه‌هایی در دست اقدام دارند، این است که به کیفیت و طیف مخاطبین بیشترین اهمیت داده شود و در هفته جهانی کارآفرینی به نحو مطلوبی خدمات خود را ارائه کنیم.

این مسئول ادامه داد: کارآفرینی نقشی اساسی در توسعه فناوری و ایجاد توانمندی‌ها داشته و یکی از بهترین پیامدهای اقتصادی آن اشتغال زایی است که رشد اقتصادی را تسریع و آثار اجتماعی ارزشمندی را برای جوامع به همراه دارد.

وی در خصوص اجرای برنامه‌های این هفته در استان مازندران گفت: برگزاری کلاس کارآفرینی در حوزه گیاهان دارویی، برگزاری مسابقه علمی در خصوص کارآفرینی کشاورزی، برگزاری همایش کارآفرینی در حوزه کشاورزی با حضور کشاورزان، جلسه با حضور مراکز دانش بنیان و شرکت‌های استارتاپی در خصوص گیاهان دارویی، جلسه رایگان در روستاهای ساری و ارائه کشاورزی قراردادی، جلسه با دانش آموزان و دانشجویان و آموزش رایگان طرح نویسی، آشنایی با بازار دیجیتال مارکتینگ کشاورزی، برگزاری کلاس آموزش مجازی، برگزاری کارگاه آموزشی" من کارآفرین"، برگزاری وبینار " گردشگری کشاورزی، الگویی ناب درکارآفرینی"، برگزاری دورهمی کارآفرینی با حضور مدیران و اعضای استارتاپ های بابل از جمله برنامه‌ها است.

باقری گفت: افتتاح رسمی سایت " پرسجو " با هدف معرفی مشاغل، کسب وکارها و رویدادهای بابل، برگزاری دوره‌های کارآفرین روستایی، فرصت شناسی کارآفرینانه در گردشگری، هنر و کارآفرینی، گردشگری وتوسعه، کتابخوانی کسب وکار، زنان کارآفرین، بازاریابی دیجیتال، نوآوری باز و بازدید کارآفرینانه از روستای شانه تراش تنکابن از جمله مهمترین برنامه‌های هفته کارآفرینی است که به همت اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی، شرکای اجتماعی بخش کارآفرینی، کارآفرینان و مراکز مشاوره شغلی و کارآفرینی استان برگزار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی مازندران در پایان گفت: امسال نیز همانند سال گذشته به‌دلیل شیوع کرونا در کشور بیشتر برنامه‌ها در کشور بصورت مجازی برگزار می‌شود و ما نیز در اداره کل به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمام برنامه‌های خود را به‌صورت مجازی و آنلاین برگزار می‌کنیم.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما