امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 05:02

Afrang Khabar

1400/7/27 17:2

مدیرکل مسابقات ملی و بین‌المللی مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: مهارت راه توسعه و پیشرفت کشور و نقطه اوج و تبلور مسابقات است.

مهارت؛ راه توسعه و پیشرفت کشور است

به گزارش افرنگ خبر /مهدی دارایی روز دوشنبه در مراسم افتتاح مرحله کشوری نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در زاهدان اظهار داشت: کشور امروز در حال تلاش برای رسیدن به مهارت است تا از این طریق در تمامی امور به خودکفایی رسیده و پرچم ایران همواره پایدار بماند.

وی گفت: در جامعه افراد بی مهارتی زندگی می کنند که مهمترین عامل برای خروج این جمعیت از رخوت مهارت است که به عنوان ابزار، کلید و هدف است و این امر بسیار مورد توجه فنی و حرفه ای قرار دارد.

مدیرکل مسابقات ملی و بین المللی مهارت سازمان فنی و حرفه ای افزود: در مهارت به دنبال الگوهای همسن و سال برای جوانان و همسالان خود در کشور هستیم. 

وی بیان کرد: در دوران بعد از مسابقات باید امکانات برای ایجاد کسب و کار جوانان فراهم شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: معضل بیکاری از مباحث مهم امروزه در کشور بویژه  این استان است که باید هرکسی به سهم خود در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

خداداد اولیائی گفت: کشورهای پیشرفته اولین قدم را در بخش مهارت آموزی برداشته و همواره به این موضوع اهمیت می دهند.

وی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد توانسته اقدامات خوبی در زمینه اشتغالزایی کسانیکه علاقه‌مند به ایجاد اشتغال و کارآفرینی هستند ایفا کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت رشته جواهرسازی ابتدا در مرحله شهرستانی، سپس استانی و هم اینک در مرحله کشوری در زاهدان در حال برگزاری است که نفر برگزیده به مسابقات جهانی در کشور چین اعزام می شود.

وی گفت: مهمترین دلیلی که این مسابقه در سیستان و بلوچستان برگزار شد، سابقه زیاد صنف طلا و جواهر در شهرستان ها و وجود معادن زیاد در این استان است.

اولیائی افزود: اهمیت دادن به آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای با جدیت در حال پیگیری است بطورییکه مجوز این آموزشگاه ها سه روزه صادر می شود.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما