وی برقراری زیرساخت ارتباطی و تجهیز مراکز واکسیناسیون را یکی دیگر از سرفصلهای اقدامات انجام شده عنوان کرد و توضیح داد: ارتقا و بهروزرسانی تجهیزات رادیویی مراکز واکسیناسیون، بهینهسازی شبکه ارتباطی و فراهمسازی ارتباط اینترنت و اینترانت از طریق شبکه فیبرنوری و همچنین تأمین و راهاندازی تجهیزات سختافزاری برای مراکز واکسیناسیون ثابت و سیار از جمله اقداماتی بود که در کمترین زمان ممکن انجام شد تا مراکز واکسیناسیون به سرعت وارد مدار شوند و ارائه خدماتشان به شهروندان آغاز شود.
به گفته فرجود، راه اندازی امکان درخواست واکسیناسیون کرونا در منزل برای اقشار خاص، مشاوره و اطلاعرسانی کرونا در مرکز تماس (میز خدمت) سر شماره ۱۳۷ با قابلیت پشتیبانی ۲۴ ساعته نیز از برنامههای در دست اقدام است.
وی به ظرفیت سامانه «تهران من» با حدود ۳.۵ میلیون کاربر اشاره کرد و گفت: اپلیکیشن «تهران من» در چند مرحله اقدام به اطلاعرسانی به شهروندان کرده و ظرفیتهای این سامانه در حوزههای اطلاعرسانی، ارائه گزارشهای تحلیلی و نیز آموزش به شهروندان آماده خدمت به ستاد کرونا است؛ همچنین اطلاعات مرکز واکسیناسیون بر روی نقشه شهر تهران بارگذاری شده است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: در راستای استفاده از ظرفیت داوطلبان در ارائه خدمات به شهروندان و شهر، سازمان فاوای شهرداری تهران در حال راهاندازی سامانهای جامع با هدف مدیریت فعالیتهای داوطلبانه و ارتباط با داوطلبان در حوزههای مختلف است که با اولویت تعامل با داوطلبان در حوزه خدماتدهی کرونا، به زودی راهاندازی میشود.