امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 05:14

Afrang Khabar

1400/7/9 17:14

رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد فعالیت چاپ و بسته بندی در حوزه بسته بندی است، گفت: باید این صنعت از حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل شود.

صنعت چاپ و بسته بندی باید به وزارت صمت منتقل شود

به گزارش افرنگ خبر /قای احمد ابوالحسنی در نمایشگاه صنعت چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته گفت: این صنعت سه مشکل عمده در حوزه واردات و صادرات و همچنین تولی گری این حوزه دارد.

وی گفت: در حوزه واردات ۷۵ درصد مواداولیه و بیش از ۹۰ درصد ماشین آلات وارداتی است و در حوزه صادرات هم قوانین و مقررات باید با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به نفع افزایش صادرات ساماندهی شود که ظرفیت‌های خوبی در این زمینه داریم.
آقای ابوالحسنی افزود: هم اکنون متولی این صنعت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اما برای توسعه آن نیاز به تسهیلات ارزی داریم که هنوز برنامه ریزی نشده و قرار است در جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت ارشاد و وزارت صمت و همچنین اتحادیه در این باره رایزنی و برنامه ریزی کنیم.
وی گفت: باتوجه به اینکه این صنعت، ارزبر است امیدواریم با ساماندهی برنامه‌ها و حمایت‌ها بتوانیم این حوزه را توسعه دهیم و خواهان آن هستیم که متولی این حوزه به جای وزارت ارشاد؛ وزارت صمت باشد، چون بخش مهمی از فعالیت‌های این حوزه، صنعتی است و زمانی که متولی این صنعت وزارت ارشاد شد، بیشتر فعالیت‌ها در حوزه نشر بود، اما امروزه غلبه فعالیت در این حوزه، فعالیت‌های صنعت بسته بندی است.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما