امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 05:06

Afrang Khabar

1400/7/8 17:6

دومین نشست هنرمندان هنرهای تجسمی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد .

دومین نشست هنرمندان هنرهای تجسمی با وزیر ارشاد

به گزارش افرنگ خبر /این نشست با حضور جمع زیادی از هنرمندان رشته های مختلف خوشنویسی،نگارگری،نقاشی،گرافیک ، عکاسی و مجسمه سازی در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد .

در این نشست ابتدا آقای محمود شالویی مشاور وزیر و سرپرست معاونت هنری وزارت ارشاد با اشاره به این که نشست اول با هنرمندان هنرهای تجسمی با استقبال زیادی از اهالی هنر روبرو شده است
گفت: هنرهای تجسمی ظرفیت های زیادی دارد که از آن جمله می توان به استفاده از آثار هنری در دستگاه های دولتی و به مناسبت های مختلف است .
وی افزود : ما باید زمینه این را فراهم کنیم که این آثار در مکان های مختلف استفاده شود و برای نمونه از آثار فاخر به عنوان جایزه در جشنواره ها استفاده کنیم .
در ادامه تعدادی از هنرمندان هنرهای تجسمی در سخنانی به مشکلات این حوزه پرداختند .
آقای یدالله کابلی خوانساری ( هنرمند خوشنویس) یکی از افرادی بود که با اشاره به نیازهای حوزه خوشنویسی گفت: بسیاری از هنرمندان این عرصه بی مزد کار می کنند وحتی نشان درجه های هنری که پیش از این به آن ها اعطا می شد تقلیل پیدا کرده است .
وی افزود : یکی از درخواست های ما این است که به این هنرمندان و به خصوص جوانان حوزه خوشنویسی بها داده شود .
آقای کاوه تیموری هنرمند دیگر حوزه خوشنویسی هم با اشاره به این که باید جریان های این حوزه بسط داده شود گفت: ما باید تشکل های مربوط را بسط دهیم و از بزرگان این عرصه به عنوان محور استفاده کنیم .
وی در خصوص رونق هنر خوشنویسی پیشنهادهایی مطرح کرد و گفت : یکی از مهم ترین اقداماتی که بهتر است در دستور کار قرار بگیرد تدوین سند خوشنویسی است که می تواند در نهادهای مختلف پیگیری شود.
هنرمندان دیگر در این جلسه به موضوع های مختلف از جمله معافیت های مالیاتی، رفع مشکلات صادرات آثار هنری ،برگزاری جشنواره خوشنویسی و خرید آثار هنری از جمله دغدغه های هنرمندان هنرهای تجسمی بود که در خصوص آن مباحث مختلفی عنوان شد .
در نشست عصر امروز هنرمندان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کاوه تیموری، احسان آقایی ، محمد خزایی ، منیژه آرمین ، اکبر نیکان پور ، کوروش پارسا نژاد ، سید عباس میرهاشمی،امیر احمد فلسفی، الهه خاتمی جلیل رسولی و فرزانه محجوبی حضور داشتند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما