امروز : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - 02:02

Afrang Khabar

1400/6/21 2:2

وزیر امور خارجه روسیه ضمن ابراز تعجب از اظهارات دبیرکل ناتو درباره تحولات افغانستان از وی خواست اوضاع را دقیق، منطقی و با روحیه خودانتقادی ارزیابی کند.

توصیه لاوروف به ناتو درباره تحولات افغانستان

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم؛ «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مشترک خبری با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، همتای قطری خود در مسکو از اظهارات «ینس استولتنبرگ»دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و شانه خالی کردن او از مسئولیت ناتو در برابر تحولات کنونی افغانستان ابراز تعجب کرد.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: اظهارات ینس استولتنبرگ، را شنیدم که تلاش می‌کرد از مسئولیت خود شانه خالی کند و مسئولیت تحولات افغانستان را بر عهده دولت قبلی و نیرو‌های مسلح بگذارد که به گفته او نتوانستند کنترل اوضاع را در دست بگیرند. به نظر من ناتو باید اوضاع را دقیق، منطقی و با روحیه خودانتقادی ارزیابی کند.»

سرگئی لاوروف در ادامه افزود: "ما نگرانی مشترکی در مورد افزایش جریان پناهجویان از افغانستان در قلمرو کشور‌های همسایه داریم. بسیاری از افغان‌های پناهجو سعی خواهند کرد به اروپا بروند و این امر می‌تواند مشکلات جدی را برای کشور‌های که در آن سفر بدون دعوت نامه مجاز است، ایجاد کنند".
وزیر امور خارجه روسیه گفت: "ما بر لزوم حل این مشکل در اسرع وقت تأکید می‌کنیم و برای دستیابی به این هدف مهم است که از قابلیت‌های همه کشور‌های درگیر استفاده شود، به ویژه در درجه اول کشور‌هایی که سیاست‌های آن‌ها در افغانستان منجر به چنین رویداد غم انگیزی شده است".
سرگئی لاوروف اعلام کرد که مسکو مساله به رسمیت شناختن حکومت طالبان را باتوجه به اقدامات آن بررسی خواهد کرد.
وزیر خارجه قطر هم در این نشست خبری گفت، کمک‌ها به افغانستان باید بدون شرط باشد. دوحه از هر طرحی برای تقویت امنیت و منع نزاع‌ها در حوزه خلیج فارس استقبال می‌کند.

 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما