امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 07:20

Afrang Khabar

1400/6/18 19:20

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: اینکه استان بوشهر به‌عنوان پایتخت قرآنی کشور معرفی‌ شده است بسیار ارزشمند است، چراکه این استان در این حوزه از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردار است.

بوشهر پایتخت قرآنی کشور شد

به گزارش افرنگ خبر / حجت  الاسلام محمد قمی  پیش از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر اقدامات بسیار ارزشمندی را در حوزه فرهنگی کشور انجام داده است و توقعاتی که دارد اصلاً ناروا نیست و نیازمند حمایت است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی  کشور گفت: اینکه استان بوشهر به‌عنوان پایتخت قرآنی کشور معرفی‌شده است بسیار ارزشمند است، چراکه این استان در این حوزه از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردار است.

حجت الاسلام قمی افزود: جدی‌تر گرفتن مدیریت مردمی مساجد و اهتمام بیشتر جامعه روحانیت به ساختار، قدرتمندتر از گذشته باید برسد و ارتقا یابد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  بیان داشت: به خاطر غنای فرهنگی که در دستگاه‌های فرهنگی استان بوشهر وجود دارد، اتاق وضعیت فرهنگی در استان بوشهر تشکیل شود و مسائل، چالش‌ها و نیازها  دنبال شود.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در این نشست اظهار داشت: بوشهر به‌عنوان پایتخت قرآنی در کشور معرفی‌شده است و این موضوع یک افتخار بزرگ برای استان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ادامه داد: در خصوص پایتخت قرآنی اقدامات زیادی در استان بوشهر انجام‌شده اما انتظار می‌رود کمیته‌ها با سرعت بالاتری کارها را جلو ببرند.

وی  افزود: با توجه به نزدیک شدن به اول مهر و بازگشایی فضای آموزشی استان به‌طورجدی در صحنه حضور پیدا کنید و اقدامات جدی را انجام دهید.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر در خصوص فعالیت‌های روحانیون در عرصه‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: روحانیون مرتبط باید با مساجد نشست های ماهیانه برگزار کنند و نیازها و مشکلات آن‌ها را پیدا کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن رفع کنند.

وی تعداد مساجد استان را یک‌هزار و ۷۵۰ مسجد عنوان کرد و ادامه داد: هر سه ماه، ۵۰ مسجد نمونه و الگوی استان بوشهر انتخاب شود و سالانه ۲۰۰ مسجد نمونه بر اساس شاخص‌ها انتخاب و معرفی شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه برنامه ویژه در خصوص قرآن و اقامه نماز در آموزش‌وپرورش باید تدوین شود، بیان داشت: به مساجد در عرصه‌های فرهنگی بسیار بها بدهید و مسجد را یک اصل در کار خود قرار دهید.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما