امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:19

Afrang Khabar

1400/5/18 15:19

سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری خود گفت : حتما در دولت جدید مسیر مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد.

حتما در دولت جدید، مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد

به گزارش افرنگ خبر /آقای خطیب زاده در ادامه نشست خبری خود افزود: ایران عضو برجام است و در چارچوب برجام اقداماتش را انجام می‌دهد؛ آن کشوری که باید پذیرفته شود که به برجام برگردد، آمریکاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: برای جمهوری اسلامی ایران هیچ چیز فراتر از برجام و هیچ چیز کمتر از آن در رفع تحریم‌ها قابل پذیرش نیست.
آقای سعید خطیب زاده در ادامه نشست خبری افزود: جناب آقای رئیسی در سخنان روز تنفیذ و تحلیف و نیز در کنفرانس مطبوعاتی پس از پیروزی در انتخابات به صراحت اشاره کردند که در خصوص رفع تحریم‌های ظالمانه از سر ملت ایران، ذره‌ای تردید ندارند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: البته همه این‌ها در چارچوب منافع عالیه مردم و با رعایت تمام جزئیات و دستورالعمل‌های نهاد‌های بالادستی صورت خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه واشنگتن می‌داند فشار حداکثری شکست خورده است افزود: برای جمهوری اسلامی ایران هیچ چیز فراتر از برجام قابل قبول نیست و هیچ چیز کمتر از آن در رفع تحریم‌ها برای دولت و نظام ما قابل پذیرش نیست، آن‌ها باید با رویکرد واقع نگرانه به وین بازگردند تا در کوتاه‌ترین زمان بتوانیم به نتیجه برسیم.
وی افزود: اگر به راه حلی برسیم که آمریکا بتواند به تعهدات ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ برگردد جمهوری اسلامی هم اقدامات جبرانی اش را متوقف می‌کند و به عقب بازمی گردد.

وی در پاسخ به سوالی درباره و سفر نماینده اتحادیه اروپا به ایران و دیدارش با آقای امیر عبدالهیان و طرح موضوعاتی مثل بازگشت ایران به برجام افزود: آقای انریکه مورا با آقای امیرعبدالهیان دیدار داشت و نظر آقای رئیسی رئیس جمهور هم در آن دیدار منتقل شد؛ البته مواضع آقای رئیسی هم در چند نوبت از جمله نطق تحلیف بیان شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره احتمال معرفی آقای امیرعبدالهیان به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: اجازه بدهید درباره کابینه آقای رئیسی هم اجازه بدید دفتر رئیس جمهور اظهار نظر کند.
آقای خطیب زاده درخصوص تعیین فرستاده ویژه جدید سازمان ملل در امور یمن گفت: به عنوان جمهوری اسلامی ایران با سازمان ملل متحد همکاری‌های گسترده‌ای داشته ایم و با این فرستاده ویژه که چهره شناخته شده‌ای هم هست، همکاری نزدیک خودمان را ادامه می‌دهیم.     

 وی ادامه داد: امیدواریم این فرستاده ویژه بتواند به این جنگ خانمان سوز پایان بدهد. قطعا ما تمام مساعی خودمان را به کار خواهیم گرفت که به نماینده جدید کمک کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: البته تغییر نماینده به خودی خود نتیجه بخش نیست، مگر اینکه با تغییر رویکرد در کشور‌هایی که امروز در جنگ علیه مردم یمن حضور دارند، همراه شود؛ چه آن‌هایی که مستقیم درگیر هستند و چه آن‌هایی که مثل انگلیس غیر مستقیم از این فضا برای فروش سلاح استفاده می‌کنند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما