امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 06:59

Afrang Khabar

1400/5/10 18:59

درکالیفرنیا که بیش از نیمی ازساکنانش هردونوبت واکسن کرونارازده اندسویه دلتا موجب افزایش مبتلایان بستری در بیمارستانها شده است.

افزایش بیماران کرونایی‌ در کالیفرنیا

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از تلویزیون سی ان ان، در ایالت کالیفرنیای آمریکا که بیش از نیمی از ساکنانش هر دو نوبت واکسن کرونا را زده اند، سویه دلتا موجب افزایش نگران کننده مبتلایان بستری در بیمارستان‌ها شده است.

یکی از پزشکان بخش مراقبت‌های ویژه (ای سی یو) در یکی از بیمارستان‌های کالیفرنیا گفت: هیچ یک از بیماران کرونایی که در بیمارستان وی بستری هستند، واکسن نزده اند. 

   خبرنگار سی ان ان در گزارشی در این باره گفت: شمار موارد ابتلا به کرونا در کالیفرنیا رو به افزایش است. تازه‌ترین آمار حاکی از بیش از ۱۰ هزار مورد جدید ابتلا و بیش از چهار هزار مورد بستری در بیمارستان هاست، از جمله بیمارستان‌های متوسطی مثل این بیمارستان در تارزانا که پشت سر من است.

رئیس بخش آی سی یو این بیمارستان به من گفت تقریباً هیچ یک از بیماران بستری در بخش وی واکسن نزده اند. او به شدت به همه توصیه می‌کند واکسن بزنند. با این حال وی گفت یک بیمار هم داشته است که با وجود تزریق واکسن، کرونا گرفته است. اما استفاده از واژه پیشروی بیماری را در مورد این افراد نمی‌پسندد.
توماس یادگار، رئیس بخش آی سی یو مرکز درمانی تارزانا گفت: بعد از ۲۰ سال درمان و مراقبت از بیمارانی که بعد از تزریق واکسن آنفلوانزا، مبتلا به این بیماری می‌شوند، ما این موارد را پیشروی بیماری نمی‌نامیم، بلکه آن‌ها را موارد قابل انتظار می‌خوانیم. در شش ماه گذشته که واکسن در دسترس بوده است، همواره به بیمارانم گفته ام که بله، اگر واکسن بزنید، هنوز هم ممکن است مبتلا شوید، اما واکسن از ابتلای شما به بیماری شدید، بستری شدن در بیمارستان و مرگ جلوگیری می‌کند. واکسن به نوعی مثل کمربند ایمنی است که از بروز سانحه رانندگی جلوگیری نمی‌کند، اما از مرگ یا مصدومیت شدیدتان در سانحه رانندگی جلوگیری می‌کند.
رئیس بخش آی سی یو مرکز درمانی تارزانا همچنین تاکید کرد که واکسن نزدن یا ماسک نزدن در فضا‌های سربسته هیچ ربطی به وطن پرست بودن ندارد. در واقع، وی گفت همین تازگی‌ها زنی ۴۹ که بعد از ابتلا به کرونا با دستگاه اکسیژن درمان شده است، در حالی که می‌گفت ویروس دروغ است (وجود ندارد)، ناگهان بیمارستان را ترک کرد. رئیس آی سی یو گفت (با وجود چنین افرادی) هیچ راهی برای جلوگیری از انتشار ویروس وجود ندارد.

عفونت با ویروس کرونا یا کووید-۱۹، برای نخستین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ در چین گزارش شد و به سرعت شیوع یافت و موارد ابتلا به آن افزایش یافت. با گذشت مدت زمان بسیار کوتاهی، موارد ابتلا به عفونت با ویروس کرونا در اکثر کشور‌های جهان مشاهده شد و به همین خاطر سازمان بهداشت جهانی در مارس سال ۲۰۲۰ پاندمی (همه گیری) این ویروس را اعلام کرد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما