علی رهبری گفت: براوردهای ما نشان میدهد که در بحث تجارت الکترونیک در سال گذشته رشدی ۱۶۰ درصدی به ثبت رسیده است. هرچند میتوان به تورم و کرونا نیز سهمی داد اما در مجموع رشد قابل توجهی در این حوزه به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه تعداد نمادهای الکترونیک صادر شده از سوی این سازمان دو برابر شده، افزود: در کنار رشد ۱۰۰ درصدی در این حوزه، گواهی امضای الکترونیک نیز رشدی ۲۲۰ درصدی را ثبت کرده است.
بررسیها نشان میدهد که بخش مهمی از گروه میانسال و بزرگسال به گروه خریداران اینترنتی پیوستهاند و تنوع کالاهایی که در این فضا عرضه میشود نیز به شدت گسترش یافته است.
او اضافه کرد: تعداد اینمادهای اعطا شده در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل با رسیدن به بیش از ۳۱ هزار اینماد، ۱۱۰ درصد رشد را نشان می دهد و ۷۸ درصد از واحدهای تجارت الکترونیکی دارای نماد اعتماد، علاوه بر وبسایت از شبکههای اجتماعی استفاده می کنند. همچنین حدود ۹۳ درصد از واحدهای تجارت الکترونیکی، از سرمایه گذار شخصی به منظور توسعه خود و حدود ۷۷ درصد از واحدهای تجارت الکترونیکی از پست جمهوری اسلامی ایران به منظور ارسال و تحویل کالا استفاده می کنند. ۴۶ درصد از صاحبان واحدهای تجارت الکترونیکی دارای نماد اعتماد، بین ۳۰ تا ۴۰ سال سن داشته و ۷۶ درصد از اینمادهای اعطا شده در سال ۱۳۹۹نیز مربوط به واحدهای تجارت الکترونیکی با ماهیت حقیقی بوده است.