امروز : دوشنبه 16 تیر 1404 - 02:03

Afrang Khabar

1404/4/16 14:3

جریمه ۱۰ ثانیه ای هم تیمی نوریس جنجال بپا کرد

نوریس قهرمان فرمول یک بریتانیا شد

به گزارش افرنگ خبر /

لاندو نوریس در یک مسابقه پرحاشیه در سیلورستون دومین پیروزی متوالی خود را کسب کرد. 

گرندپری فرمول یک انگلیس با پیروزی لاندو نوریس و ثبت دومین قهرمانی متوالی او همراه بود، اما این نتیجه با جنجال و بحث‌های فراوانی درباره جریمه 10 ثانیه‌ای اسکار پیاستری هم‌تیمی او همراه شد. در این میان، نیکو هالکنبرگ با قرار گرفتن بر سکوی سوم، شگفتی مسابقه را رقم زد.

جریمه بحث‌برانگیز پیاستری
در دور 22 مسابقه، هنگامی که ماشین ایمنی در حال خروج از پیست بود، اسکار پیاستری اقدام به ترمز ناگهانی کرد که منجر به جریمه 10 ثانیه‌ای او شد. این اتفاق باعث شد تا مکس فرستاپن راننده ردبول نیز کنترل خودروی خود را از دست داده و به انتهای رده‌بندی 10 نفر اول سقوط کند. در نتیجه، لاندو نوریس که در آن زمان در جایگاه سوم قرار داشت، عملاً رهبری مسابقه را در دست گرفت و در نهایت پیروز شد.

پیاستری به شدت با این جریمه مخالفت کرد و دلیل آن را ترمز کردن در همان لحظه خاموش شدن چراغ‌های ماشین ایمنی و عدم شتاب‌گیری برای مدت کوتاه عنوان کرد. او اشاره کرد که در دورهای قبلی نیز مشابه همین کار را پشت ماشین ایمنی انجام داده بود و این جریمه را با توجه به اتفاقات گرندپری کانادا که در آن راسل به فرستاپن اجازه عبور از پشت ماشین ایمنی را داد، متناقض دانست. طبق قوانین، ترمزهای ناگهانی و خطرناک در زمان شروع مجدد ممنوع است و داوران معتقدند که ترمز پیاستری باعث شد فرستاپن مجبور به تغییر مسیر شود. با این حال، به نظر می‌رسد بدشانسی یا تردید پیاستری در آن لحظه، او را از جریمه‌ای که می‌توانست با کمی سرعت بیشتر یا ترمز نکردن اتفاق نیفتد، بی‌نصیب نگذاشت.

نوریس و پیروزی با چاشنی شانس
پیروزی نوریس در این مسابقه، بیش از هر چیز به خاطر جریمه هم‌تیمی‌اش بود. اگرچه نوریس در مقطعی به دلیل توقف در پیست، جایگاه خود را به فرستاپن داد، اما نتوانست از او سبقت بگیرد تا اینکه فرستاپن خود از مسیر خارج شد. بدون هدیه داوران، نوریس احتمالاً امتیازات زیادی را از دست می‌داد و اختلافش با پیاستری در جدول رده‌بندی بیشتر می‌شد. با این حال، نوریس از این پیروزی خانگی ابراز خوشحالی کرد و این موفقیت را روحیه‌بخش دانست، هرچند که پیاستری پس از مسابقه به شدت تحت تأثیر روانی این باخت قرار گرفت.

اتومبیلرانی فرمول یک ,

فرستاپن و اشتباهات پرهزینه
مکس فرستاپن در این مسابقه با وجود شرایط آب و هوایی که معمولاً به نفع اوست، مرتکب اشتباهات متعددی شد. او پیش از چرخش معروف قبل از شروع مجدد، دو بار در پیچ‌های مگوتس و بکتس دچار لغزش شد که تنزل او از جایگاه دوم به رده دهم را به دنبال داشت. در نهایت، او مسابقه را در جایگاه پنجم به پایان رساند و حالا فاصله‌اش با صدر جدول رده‌بندی قابل توجه شده است. این نتایج ضعیف، شایعات مربوط به احتمال انتقال فرستاپن به تیم مرسدس را افزایش داده است.

درخشش هالکنبرگ و شگفتی ساوبر
نیکو هالکنبرگ راننده باتجربه تیم ساوبر با قرار گرفتن بر سکوی سوم، یکی از شگفتی‌های بزرگ گرندپری بریتانیا را رقم زد. این اولین سکوی او در دوران حرفه‌ای فرمول یک پس از 238 مسابقه بود. هالکنبرگ با رانندگی هوشمندانه در شرایطی دشوار و با تصمیمات تاکتیکی درست تیم، توانست این جایگاه را حفظ کند. این موفقیت نشان‌دهنده پیشرفت تیم ساوبر تحت هدایت ماتیا بینوتو بوده و امیدها برای آینده این تیم با حمایت آئودی را افزایش داده است.

امیدواری و ناامیدی فراری
رانندگان فراری در ابتدا و در روز جمعه با عملکردی امیدوارکننده ظاهر شدند و نزدیک به رانندگان تیم مک‌لارن بودند، اما نتوانستند این پتانسیل را در تعیین خط و مسابقه حفظ کنند. اشتباهات شارل لکلرک که منجر به خروج او از پیست و از دست دادن امتیاز شد و همچنین عدم توانایی لوئیس همیلتون در عبور از هالکنبرگ، باعث شد تا فراری نتواند از این گرندپری بهره لازم را ببرد. باید دید آیا مهندسان فراری با به‌روزرسانی‌های جدید، قادر به رقابت منظم برای سکو در مسابقات آینده خواهند بود یا خیر.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما