امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 04:49

Afrang Khabar

1403/5/1 16:49

رئیس قوه قضاییه گفت: امیدواریم دولت متدیّن، متعهد، انقلابی و کارآمد تشکیل شود و بتواند با همکاری سایر قوا، گام‌های بلندی را در جهت تحقق اهداف نظام و برقراری عدالت بردارد.

دستور اژه‌ای به دستگاه قضا برای کمک به دولت چهاردهم

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای امروز دوشنبه (۱ مرداد) طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه، ضمن اشاره به برگزاری باشکوه مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در سراسر ایران اسلامی و نقاط مختلفی از جهان، اظهار کرد: همانطور که در احادیث و روایات آمده است شهادت امام حسین علیه‌السلام داغ سوزانی است در دل مؤمنین که هرگز به سردی نمی‌گراید. امسال نیز همگان مشاهده کردند که علی‌رغم وجود برخی مضایق اقتصادی، سفره‌های اطعام حسینی، بسیار چشمگیر و برجسته بود و مردم ایران اسلامی از قشرهای و طبقات مختلف در مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) حضوری گسترده داشتند. بدون تردید مراسم عزاداری امام حسین (ع) مردمی‌ترین و اجتماعی‌ترین مراسم در طول تاریخ است و البته این امر فقط منحصر به ایران اسلامی نیست و در نقاط مختلفی از جهان شاهد برپایی دسته‌جات عزاداری برای سیدالشهداء (ع) هستیم.  

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در همین راستا، دستورات مشخصی را به بخش‌های مختلف قوه قضاییه برای مساعدت و کمک به دولت چهاردهم صادر کرد؛ از جمله به سازمان بازرسی کل کشور دستور داد: سازمان بازرسی که به موجب قانون اساسی، موظف به نظارت بر حُسن اجرای قوانین و حُسن جریان امور در دستگاه‌های اداری است، به منظور مبارزه ریشه‌ای با فساد، موارد متعددی از بستر‌ها و گلوگاه‌های فساد را احصاء و معرفی کرده است؛ تاکید من خطاب به سازمان بازرسی آن است که هر چه بیشتر و جامع‌تر و دقیق‌تر، موارد احصاءشده از بستر‌ها و گلوگاه‌های فسادخیز را به دولت چهاردهم معرفی کند و پیشنهادات مُتقن و منسجم و کارشناسی‌شده خود را در راستای حُسن اجرای قوانین و پیشگیری از تخلفات در دستگاه‌های اداری به دولت ارائه دهد. همچنین سازمان بازرسی در جهت تصویب قوانین مطلوب و قابل اجرا و اصطلاحاً تقنینِ نافع و کارآمد نیز می‌تواند کمک‌کارِ مجلس هم باشد و در این راستا با مرکز پژوهش‌های مجلس، نشست‌های هم‌اندیشی مستمری را برگزار نماید.  

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما