امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:10

Afrang Khabar

1403/3/29 15:10

سبزها تاریخ سازی کردند و قهرمان آمریکا شدند

آغاز سلطنت بوستون بر لیگ ان بی ای

به گزارش افرنگ خبر /

از ساعت ۰۴:۰۰ بامداد سه شنبه به وقت تهران، بازی پنجم فینال NBA میان بوستون سلتیکس و دالاس موریکس برگزار شد.

بوستون سلتیکس برای چهارمین بار در این سری عالی بازی کرد و چهارمین برد خودش در سری فینال را مقابل دالاس موریکس به دست آورد. سلتیکس در نهایت با پیروزی ۱-۴ قهرمان فصل ۲۴-۲۰۲۳ NBA لقب گرفت. این هجدهمین قهرمانی تاریخ این فرنچایز است که آنها را بالاتر از لس آنجلس لیکرز در صدر جدول پرافتخارترین تیم های لیگ قرار می دهد. همچنین برای اولین‌ بار از سال ۲۰۰۸ است که این قهرمانی به بوستون می رود.

بوستون سلتیکس ۱۰۶-۸۸ دالاس موریکس (پیروزی ۱-۴ سلتیکس)

بوستون سلتیکس با نتیجه 106 بر 88 دالاس موریکس را شکست داد تا به رکورد 18 قهرمانی NBA دست یابد، یک قهرمانی بیشتر از رقیب قدیمی اش یعنی لس آنجلس لیکرز.
آنچه بسیاری انتظار داشتند یک سری رقابت آمیز باشد، به یک سری کوتا تبدیل شد، جایی که سلتیکس آن را با پیروزی در زمین خانگی خود به پایان رساند. آنها در نیمه اول با 21 امتیاز پیش بودند و در طول بازی هرگز عقب نیفتادند. این سری که سلتیکس آن را 4-1 برد. این مسابقه تنها سه روز پس از پیروزی ۳۸ امتیازی دالاس در بازی چهارم برگزار شد. سلتیکس در کل پلی آف تنها سه بازی را واگذار کردند. رکود پست سیزن آنها ۳-۱۶ شد!

جیسن تیتم که برای سومین بار در این فصل در تیم منتخب اول قرار گرفت، فوق العاده بود و 31 امتیاز، 11 اسیست و 8 ریباند کسب کرد. جیلن براون که در این شب 21 امتیاز کسب کرد، به عنوان با ارزش ترین بازیکن فینال انتخاب شد. دفاع براون در این بازی فوق العاده بود، زمانی که او مأمور گارد کردن لوکا دانچیچ بود، بهترین بازیکن موریکس تنها ۲ از ۸ فیلدگل ثبت کرد.
موریکس هرگز شبیه تیمی به نظر نرسید که می خواهد قهرمان شود. لوکا دانچیچ با 28 امتیاز و 12 ریباند کارش را تمام کرد، اما در دفاع عملکرد ضعیفی داشت، هفت توپ را از دست داد و شش پرتاب سه امتیازی ابتدایی خود را از دست داد. ستاره دیگر دالاس، کایری اروینگ، شب ناامیدکننده دیگری را مقابل تیم سابق خود پشت سر گذاشت و با تنها 15 امتیاز از 16 پرتاب، بازی را به پایان رساند. او اکنون 13 بازی از 14 بازی اخیر خود را مقابل سلتیکس که در سال 2019 با شرایط پر تنش ترک کرد، باخته است.

مسیر بوستون سلتیکس تا فینال NBA و قهرمانی

میامی هیت (۱-۴)، کلیولند کاوالیرز (۱-۴) و ایندیانا پیسرز (۰-۴) تیم هایی بودند که سلتیکس قبل از موریکس برای قهرمانی شکست داد. 

آمار و ارقام بازی پنجم

میامی هیت (۱-۴)، کلیولند کاوالیرز (۱-۴) و ایندیانا پیسرز (۰-۴) تیم هایی بودند که سلتیکس قبل از موریکس برای قهرمانی شکست داد.

 

 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما