امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:03

Afrang Khabar

1403/3/9 15:3

وزیر نفت گفت: در هفته‌های آتی ۲۳ پروژه کلان کشور به ارزش ۴.۶ میلیارد دلار در بخش‌های بالادست، پایین دست به بهره‌برداری می‌رسد.

اوجی:۲۳ پروژه کلان در کشور آماده افتتاح است

به گزارش افرنگ خبر /«جواد اوجی» امروز (چهارشنبه، ۹ خرداد) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ۲۳ پروژه کلان به ارزش ۴.۶ میلیارد دلار در بخش‌های بالادست و پایین دست و پروژه‌هایی که نهایی شدن آنها مغفول مانده بود آماده بهره‌برداری است که تمام آنها جزء خواسته‌های آیت‌الله رئیسی در حوزه صنعت نفت و گاز کشور بود.

وی افزود: جمع‌آوری گاز‌های مشعل، افزایش ظرفیت پتروشیمی‌ها به ویژه در حوزه زنجیره صنایع تکمیلی، احداث خطوط انتقال فرآورد‌های نفتی و قانون هوای پاک از جمله این مطالبات بود.

وزیر نفت بیان کرد: وزارت نفت به غیر از پروژه‌های کلانی که در دست دارد سایر پروژه‌ها را برای بهره‌برداری پیگیری کرده است. در بخش افزایش تولید، افزایش صادرات نفتی، افزایش تولید گاز و فرآورد‌های نفتی، جلوگیری از خام فروشی یا همان اقتصاد مقاومتی و احداث پتروپالایشگاه‌ها، آیت‌الله رئیسی تاکید خاصی داشتند و جزء مطالبات ایشان در صنعت نفت بود که دستاورد‌های ارزشمندی نصیب کشور شد.

اوجی با بیان اینکه در چند هفته آینده بهره‌برداری از چند پروژه کلان انجام خواهد شد، گفت: از جمله این طرح‌ها بهره‌برداری از پتروشیمی‌هاست که ۳ میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی اضافه می‌شود. همچنین ۴۶۰ کیلومتر خط لوله فرآورده‌های نفتی بهره‌بردای می‌شود، چرا که پیش از این حمل فرآورد‌های نفتی به مبادی مصرف از طریق تانکر‌های نفتکش انجام می‌شد، اما با احداث هزار کیلومتر خطوط لوله تا پایان سال، حدود ۵ تا ۶ هزار تانکر نفتکش از جاده‌ها جمع آوری خواهند شد.

وی با بیان اینکه جمع آوری تانکر‌های نفتکش، کاهش آلودگی هوا را به همراه خواهد داشت، افزود: تصادفات و هزینه‌هایی که در این بخش برای دولت داشت، کاهش خواهد یافت.

وزیر نفت بیان کرد: قرار بود آیت‌الله رئیسی در سفر به تبریز، کیفی سازی فرآورد‌های نفتی پالایشگاه تبریز و ۲۲۲ کیلومتر خطوط انتقال این فرآورده‌ها را افتتاح کنند.

اوجی گفت: احداث خطوط انتقال گاز، ایستگاه‌های تقویت فشار و جمع‌آوری گاز‌های مشعل به میزان ۴ میلیون متر مکعب از دیگر طرح‌هایی است که در هفته‌های آتی افتتاح می‌شوند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما