امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 01:04

Afrang Khabar

1403/3/8 13:4

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه طبق گزارش بانک جهانی نرخ فقر در ایران ۴.۷ درصد کاهش یافت و از ۲۹.۳ به ۲۱.۷ درصد رسید، گفت:رشد اقتصادی امسال و سال آینده در پیش‌بینی‌های بانک جهانی بیش از رشد ۱۴۰۲ است

خاندوزی:ایران به رشد اقتصادی پایدار رسید

به گزارش افرنگ خبر /«سید احسان خاندوزی» در نشست خبری ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم در مراسم تشییع شهید آیت الله رئیسی و شهدای خدمت بیان کرد: ما را این گمان نبود که روزی نشست خبری را بدون حضور رئیس جمهور برگزار کنیم برای شهدای خدمت علو درجات را آرزومندیم.


به گفته وی پارسال ۲۰ نشست مستمر سخنگوی اقتصادی برگزار شد که نشان دهنده تاکید رئیس جمهور بر پاسخگویی به افکار عمومی است.

وی در همین راستا ادامه داد: گاهی آیت الله رئیسی تماس می‌گرفت و بیان می‌کرد موضوعی پربسامد پیش آمده و منتظر نشست خبری نمانید، زودتر پاسخگوی افکار عمومی باشید.

رشد اقتصادی ایران به مرحله پایدار رسید

وزیر اقتصاد با اشاره به گزارش بانک جهانی برای رشد اقتصادی کشور، بیان کرد: گزارش‌های اخیر نهاد‌های بین المللی و بانک جهانی تاکید کرده است که رشد اقتصادی ایران به مرحله پایدار رسیده و از عبارت مقاوم شده برای رشد اقتصادی ایران استفاده شده است. مسیر رشد اقتصادی دهه ۹۰ از سال ۱۴۰۰ به بعد وارد مسیر جدیدی شده و از نرخ‌های رشد پایین و منفی عبور کرده ایم.

طبق گزارش بانک جهانی نرخ فقر ۴.۷ درصد کاهش یافت

سخنگوی اقتصادی با تاکید بر اینکه ۶نیم میلیون نفر از فقر نجات یافته اند، خاطر نشان کرد: طبق گزارش بانک جهانی نرخ فقر ۴.۷ درصد کاهش داشته و از ۲۹.۳ به ۲۱.۷ درصد کاهش یافته است و ۶ و نیم میلیون نفر از فقر نجات یافته اند. رشد مصرف ۴۰ درصد واقع شده در دهک‌های پایینی از رشد مصرف دهک‌های بالای کشور بیشتر بوده که شاخص گویایی است که نابرابری ۴ دهک پایین با ۶ دهک بالا کاهش یافته است.

رشد اقتصادی امسال بیش از رشد اقتصادی در مدت مشابه ۱۴۰۲

خاندوزی رشد اقتصادی امسال را بیش از رشد اقتصادی در مدت مشابه ۱۴۰۲ دانست و بیان کرد: بانک جهانی و نهاد‌های جهانی نه نگاه‌های دلسوزانه به مردم دارند و نه دولت آیت الله رئیسی؛ اما میزان رشد اقتصادی به قدری بوده که امکان چشم پوشی نداشته است. رشد اقتصادی امسال و سال آینده در پیش بینی‌های بانک جهانی بیش از رشد ۱۴۰۲ بوده و مسیر صعودی را در اقتصاد ایران پیش بینی کرده اند.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: در روز‌هایی که به موعد استمرار تعلیق تحریک‌ها نزدیک می‌شدیم شوک قیمتی در اقتصاد ایجاد می‌شد و عملا اقتصاد کشور متأثر از شیطنت‌های آمریکا بود. اما اداره اقتصادی کشور معطل مذاکرات نشد و تحول چشمگیری در حوزه ارتباطات با همسایگان و کشور‌های همسو فراهم شد و هم پیمان‌های منطقه‌ای مانند شانگهای در دولت آیت الله رییسی به سرانجام رسید، با عربستان ارتباط گرفتیم، عضو بریکس شدیم، منابع بلوکه ایران در کره که حتی در دوره برجام به سرانجام نرسیده بود به جریان افتاد و هم پاسخ محکم و تاریخی به رژیم صهیونیستی دادیم.

وی بیان کرد: مجموع اتقاقات داخلی نیز سبب شد تا همزمان با بهبود روابط بین الملل، رشد کُند فروش نفت ایران افزایش یابد، وزیر خارجه آمریکا در جلسه سنا توبیخ شد که چرا علی رغم افزایش تحریم‌ها ایران توانسته صادرات نفت را به چند برابر دوره قبل از ریاست جمهوری آیت الله رئیسی افزایش دهد؟ در کنار آن شاخص‌هایی که در اقتصاد داخل شاهد آن بودیم، مانند افزایش سرمایه گذاری خارجی، موید رشد اقتصادی ایران است.

کلید واژه

Alternate Text

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما