امروز : یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 04:52

Afrang Khabar

1403/2/29 16:52

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: راه اندازی سامانه برآورد قیمت منطقه خانه ها، دست دلالان برای قیمت سازی و افزایش قیمت خانه را کوتاه می‌کند.

سامانه برآورد قیمت مسکن،کوتاهی دست دلالان

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری، با اشاره به انتشار آماری در خصوص مستاجر بودن نیمی از مردم پایتخت افزود:تعداد بالای مستاجر در پایتخت و افزایش قیمت مسکن و اجاره بها در این منطقه موجب شده، بیش از ۶۰ درصد سبد درآمدی خانواده‌ها صرف هزینه‌های مرتبط با مسکن باشد.

 
این نماینده مجلس اضافه کرد: برخی از فعالان بازار مسکن با درج آگهی های غیر واقعی در سکوهای خرید و فروش اقدام به قیمت سازی و قیمت گذاری کاذب می‌کنند. که برای این موضوع در قانون ساماندهی زمین مسکن و اجاره بها پیش بینی شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: طبق قانون؛ وزارت راه مکلف شده سامانه برآورد قیمت منطقه‌ای زمین و مسکن را راه اندازی کند در این صورت، مردم به راحتی می‌توانند قیمت ها را به قیمت درج شده در سامانه دولتی مقایسه کرده و سپس اقدام به خرید، فروش و یا رهن و اجاره کنند. ضمن اینکه با افزایش نظارت بر سکو‌ها و الزام به درج کد رهگیری مالکان توسط آگهی دهندگان از انتشار آگهی‌های کاذب جلوگیری می کند و این راهی موثر بر کاهش قیمت‌سازی دلالان در سکوهای خرید و فروش است.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما