امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 09:31

Afrang Khabar

1403/2/5 21:31

برنی سندرز در سنای آمریکا در مخالفت با تصویب بسته کمک مالی ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، تل آویو و تایوان گفت: مردم غزه با جنایت‌های غیرقابل توصیفی مواجه هستند که اسرائیلی‌ها عامل آن هستند.

انتقاد سناتور آمریکایی از کمک مالی به تل آویو

به گزارش افرنگ خبر /برنی سندرز گفت: از آنجایی که همواره گفته ام و کمی پیش‌تر هم بیان کردم، اسرائیل از حق دفاع از خود برخوردار است. اما حق ندارد به جنگ علیه همه غیرنظامیان فلسطینی شامل زنان و کودکان- یعنی کاری که الان در حال انجام آن است- ادامه دهد. جناب رئیس! لطفاً نفس عمیقی بکشید و به این حقایق توجه کنید. هیچ کس نمی‌تواند این حقیقت را انکار کند. جنگ در غزه حدود ۶/۵ ماه است که ادامه دارد و بیش از ۳۴ هزار فلسطینی کشته شده و بیش از ۷۷ هزار فلسطینی هم زخمی شده اند. ۷۰ درصد از کشته‌ها در غزه زنان و کودکان هستند. این به معنای پنج درصد، توجه کنید پنج درصد از مجموع ۲/۲ میلیون جمعیت ساکن نوار غزه است که در مدت ۶/۵ ماه گذشته کشته (شهید) یا مجروح شده اند. این بالاترین شمار کشته‌ها در چنین جنگی در اسرائیل محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: شمار زیادی در غزه کشته یا زخمی شده اند و درصد زیادی از آنها یا بهتر است بگویم ۷۰ درصد از آنها زن و کودک بوده اند. این آمار فراتر از درک و تصور ما است. جناب رئیس! ۱۹ هزار کودک حالا یتیم شده اند. ۱۹ هزار کودک در غزه والدین شان را از دست داده اند. وقتی به کودکان غزه فکر می‌کنیم، تصور چنین وضعیتی برای ما واقعاً سخت است: تصور کنید کودک ۷ ساله در میان منطقه‌ای که همه ساختمان هایش ویران شده و بسیاری از اجساد کشته‌ها روی زمین افتاده است، حضور دارد و آن هم در حالی که نه آب و نه غذای مناسبی در اختیار او است. این کودک مدرسه‌ای برای رفتن ندارد و ممکن است والدینش زنده نباشند. خانواده و اطرافیانش کشته شده اند. این وضعیتی است که کودکان غزه حالا با آن مواجه هستند. من فکر می‌کنم همه آنها که در این وضعیت هستند و از لحاظ روانی درگیر تبعات این جنگ شده اند. در حال حاضر، این کودکان درد و رنجی وحشتناک را تحمل می‌کنند.

وی همچنین گفت: جناب رئیس! کشتار فلسطینیان هنوز متوقف نشده است. تنها در روز‌های آخر هفته اخیر، ۱۳۰ فلسطینی کشته شده و ۲۵۱ فلسطینی هم مجروح شده اند. از میان ۲۹ نفر کشته شده در رفح، ۲۰ نفر کودک و ۶ نفر هم زن بوده اند. یکی از این زنان باردار بوده که کشته شده است. امروز خبری درباره کشف گور دسته جمعی بزرگ از سوی مقامات بهداشت و درمان فلسطین و ناظران سازمان ملل در بیمارستان ناصر منتشر شد. در بیمارستان ناصر و شفا تاکنون بیش از ۳۰۰ جسد فلسطینیان کشته شده در یک گور دسته جمعی کشف شده است. دفتر حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد کشته‌ها شامل افراد سالخورده، زنان و افراد زخمی شده‌ای بود که شناسایی برخی از آنها از روی لباسشان بوده و آنطور که سازمان ملل می‌گوید برخی از آنها در حالی که دستانشان بسته شده بوده، کشته شده اند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما