امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 12:51

Afrang Khabar

1403/1/20 12:51

یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به تولید ویال مایع خوراکی آهن شد که عوارض گوارشی ندارد و در عین حال از جذب بالایی برخوردار است.

تولید داخلی مایع خوراکی آهن بدون عوارض گوارشی

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نماینده علمی این شرکت دانش بنیان گفت: این محصول زیست تخمیرپذیر از پیشرفته‌ترین انواع آهن و دارای بیشترین هم زیستی با بدن است. این مساله باعث می‌شود این نوع آهن به خوبی جذب شود و حداقل عوارض گوارشی را ایجاد کند. این ویال خوراکی زیست تخمیرپپذیر باعث کمک به ساخت گلبول‌های قرمز و رفع کم خونی می‌شود و با وجود ویتامین‌های گروه ب می‌تواند باعث افزایش سطح انرژی روزانه و همچنین کاهش خستگی شود. وجود زینک در ویال بایوبیون زیست تخمیر هم فواید زیادی را برای بدن به همراه خواهد داشت. زینک (روی) می‌تواند به شادابی و طراوت پوست، مو و استحکام ناخن و به سلامت سیستم ایمنی بدن نیز کمک کند.


معیاری در خصوص اثرات و فواید ویال آهن بایوبیون زیست تخمیر، تصریح کرد: آهن یک ماده معدنی ضروری در بدن است که در ساختار هموگلوبین، میوگلوبین و بسیاری از آنزیم‌ها نقش دارد. یون آهن استفاده شده در این مکمل در داخل دو لایه فسفولیپیدی قرار گرفته است و لیپوزوم‌های حاوی آهن به صورت دست نخورده از روده جذب می‌شوند. از آنجا که آهن درون ساختار لیپوزومی به راحتی از طریق سلول‌های دیواره روده جذب می‌شود، جذب و فراهمی زیستی آن نیز بهبود می‌یابد و به علت تماس نداشتن مستقیم مولکول‌های آهن با دستگاه گوارش، عوارض گوارشی شایع آهن و طعم فلزی را ندارد.

وی ادامه داد: زینک، عامل همراه بسیاری از واکنش‌های زیستی از جمله ساخت DNA، RNA و پروتئین است و در عملکرد سیستم ایمنی، التیام زخم، رشد و تکامل، تولید مثل و تعدادی دیگر از فرایند‌های ساختاری نقش دارد.

معیاری با بیان اینکه میزان نیاز کشور به ویال مایع خوراکی آهن یک میلیون و ۳۹۰ هزار جعبه در سال برآورد شده است، تصریح کرد: شرکت دانش بنیان ما با تولید ویال مایع خوراکی آهن با اثربخشی ۸۰ درصدی، فروشی ۸۰درصدی هم خواهد داشت.

وی در خصوص صادرات محصولات زیست تخمیر خاطرنشان کرد: محصولات ما به دو کشور عراق و افغانستان صادر می‌شود و در کنار این دو کشور ساخت کارخانه در کشور ونزوئلا را نیز در دستور کار داریم.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما