امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 04:53

Afrang Khabar

1402/11/2 16:53

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: میزان فروش شرکت‌های بزرگ حدود ۱۸ درصد رشد کرده است.

رشد تولید و خروج از رکود ادامه دار است

به گزارش افرنگ خبر / سید احسان خاندوزی امروز در بیست و ششمین دوره همایش رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران در مرکز همایش‌های صدا و سیما، افزود: از سال ۱۳۹۹ تا تابستان ۱۴۰۲ رشد اقتصادی مثبت بوده که براساس پیش بینی‌ها در حوزه صنعت، کشاورزی و در مجموع اقتصاد تا پایان امسال روند مثبتی در رشد اقتصادی خواهیم داشت. 

 
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با مرور شاخص‌های اقتصاد کلان در ۲ سال گذشته مشخص می‌شود که دشواری‌های داخلی و خارجی را در ۶ سال اخیر پشت سر گذاشته ایم البته دشواری‌های خارجی بخش مهمی است که هنوز پابرجاست، ما با سیاست‌های رئیس جمهور که در حوزه توسعه روابط و اقتصاد با کشور‌های همسایه شکل گرفته، گشایش‌های اقتصادی را شاهد هستیم. 
 
خاندوزی با اشاره به اینکه از دام رکود و رشد اقتصادی پایین خارج شده ایم، افزود: عارضه اقتصاد ما وابستگی به منابع طبیعی است که رفع این چالش نیازمند یک دستورالعمل اجماعی بین دولت و شرکت‌های بزرگ صنعتی است.
 
وی با بیان اینکه در ابتدای سال جاری مصوبه‌ای در هیات وزیران داشتیم که باید به صورت شفاف مقررات در درگاه ملی به تولید کنندگان و صادرکنندگان اعلام شود، گفت: در ۱۰ ماهه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل بخش نامه‌های حوزه تجاری و گمرکی ۵۰ درصد کاهش داشته و برای سال آینده نیز این وضعیت ادامه خواهد داشت. 
 
خاندوزی افزود: در سال گذشته متوسط رشد واقعی بخش صنعتی حدود ۴ تا ۵ درصد در نوسان بود، اما میزان فروش شرکت‌های بزرگ حدود ۱۸ درصد رشد کرده است. 
 
وزیر اقتصاد گفت: در سال گذشته ۲۸ درصد تامین مالی جدید از طریق بازار سرمایه انجام شد و برنامه امسال تحقق تامین مالی ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی از طریق بورس است.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما