امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 02:54

Afrang Khabar

1402/10/10 14:54

بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت، برای گروه‌های حساس ناسالم است.

هوای پایتخت ناسالم است

به گزارش افرنگ خبر /داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد، شاخص کیفیت هوا بر روی عدد ۱۲۳ قرار دارد و هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است. در ۲۴ ساعت گذشته هم شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۱۱۷ قرار داشت و هوای برای گروه‌های حساس ناسالم بود.


به بیماران قلبی و ریوی، سالمندان، بانوان باردار و کودکان توصیه شده از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند. به دیگر افراد هم توصیه شده از ورزش و فعالیت سنگین در خارج از منازل خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران پیشتر هشدار داده بود تا ظهر فردا دوشنبه ۱۱ دی به ویژه در نیمه جنوبی و مناطق مرکزی استان در صورت مدیریت نشدن منابع آلاینده احتمال آلوده شدن هوا برای همه گروه‌ها وجود دارد.

در تهران از ابتدای امسال ۹ روز هوا پاک، ۱۸۸ روز قابل قبول، ۷۸ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۰ روز برای همه افراد ناسالم ثبت شده است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول (سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم "، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما