امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:10

Afrang Khabar

1402/9/29 15:10

وزیر نفت گفت: بیش از ۸۷ درصد جایگاه‌ها امکان توزیع سوخت با کارت هوشمند را دارند و مرکز داده سامانه هوشمند سوخت آسیبی ندیده است.

مرکز داده سامانه هوشمند سوخت آسیب ندیده

به گزارش افرنگ خبر / آقای جواد اوجی وزیر نفت پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: صبح دوشنبه بین ساعت ۹ تا ۱۰، عملیات سوخت رسانی تعدادی از جایگاه‌ها در سراسر کشور متوقف شد که بلافاصله ستاد بحران در شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تشکیل شد و با تجربه قبلی، بیش از ۲۲ هزار نفر را بسیج کردیم.

 
وی با قدردانی از مالکان جایگاه‌های سوخت، صبوری مردم و اطلاع رسانی صداوسیما، افزود: این توطئه در همان ساعات اولیه خنثی شد و عملیات سوخت رسانی را به صورت آفلاین یا دستی برقرار کردیم؛ از بعد از ظهر همان روز با بالا آمدن سامانه هوشمند سوخت، تاکنون نزدیک به ۸۷ تا ۸۸ درصد با کارت سوخت فعالیت می‌کنند.
 
وزیر نفت با اشاره به تلاش دشمن برای حملات سایبری گفت: فکر می‌کردند که این با این کار می‌توانند مردم را عصبانی کنند و به چالش بیندازند، اما این توطئه خنثی شد.
 
وی همچنین با اشاره به مسئولیت پذیرفتن گروه هکری «گنجشک درنده»، درباره حمله به سامانه هوشمند سوخت، گفت: اینجا ایران است و پر‌های عقاب همان سال ۵۷ ریخت، چه رسد به گنجشک!
 
این مقام مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر این که از سال ۱۴۰۰ تاکنون برای جلوگیری از بروز مشکل در سامانه هوشمند سوخت چه اقداماتی رخ داده، تاکید کرد: سامانه سوختی که مرکز داده آن در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است، مشکلی پیدا نکرده؛ کارشناسان شورای انفورماتیک، افتا و گروه مشخص شده از سوی رئیس جمهور، در حال بررسی موضوع هستند.
 
وی با بیان این که مطالعات کارشناسی برای توزیع سوخت با کارت بانکی یا کارت ملی در حال انجام است، درباره گران فروشی بنزین از سوی یک شرکت سیار توزیع کننده بنزین در چند روز گذشته گفت: در این خصوص اطلاعی ندارم؛ سوخت از طریق ۴۲۰۰ جایگاه سراسر کشور با نرخ مصوب عرضه می‌شود.
 
افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها و صنایع
 
وزیر نفت در ادامه درباره وضعیت تامین گاز نیز بیان کرد: امسال نزدیک به ۹۳ درصد سبد سوختی نیروگاه‌ها گاز بوده و ۳۶ میلیون مترمکعب گاز بیشتری به نیروگاه‌ها دادیم.
 
وی اظهار کرد: روزانه ۶ میلیون مترمکعب گاز بیشتری به صنایع تحویل شده و بحث کیفی سازی محصولات ۱۰ پالایشگاه‌ فعلی آغاز شده است تا علاوه بر کاهش سولفور نفت کوره، به کیفی سازی سایر محصولات پالایشگاهی ورود کنیم؛ مانند کیفی سازی گازوئیل پالایشگاه اصفهان که روزانه بیش از ۱۸ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۵ تولید می‌شود.
 
آقای اوجی اضافه کرد: طی ۲ تا ۳ سال آینده استاندارد همه فرآورده‌های نفتی به یورو ۵ ارتقا می‌یابد؛ تاکنون نزدیک به ۱۱ میلیون مترمکعب گاز مشعل در این دولت جمع آوری شده که تا پایان سال به بیش از ۱۸ میلیون مترمکعب می‌رسد.
 
وی در پایان گفت: ۶۸ طرح برای جمع آوری گازهای مشعل در حال اجراست که تا پایان این دولت، همه آن‌ها جمع آوری شوند و علاوه بر کمک به کاهش آلودگی هوا، ارزش افزوده بیشتری ایجاد شود.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما