امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 02:59

Afrang Khabar

1402/7/27 14:59

وزیر ارتباطات گفت: زمان تاخیر در شبکه اینترنت ۳۰ درصد کاهش یافته است و هر روز برای ارتقاء کیفیت شبکه تلاش می‌کنیم.

زمان تاخیر در شبکه اینترنت ۳۰ درصد کاهش یافته

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: در آینده نزدیک آزمایش کپسول زیستی را داریم و تست‌های زیرمداری نسل جدید کپسول‌های زیستی را که به دست متخصصین کشور ساخته شده است، خواهیم داشت و این مسیر را تا رسیدن به مرحله زیست در فضا، ان شاءالله طی می‌کنیم.

وی در خصوص بررسی کیفیت اینترنت  افزود : کمیته‌ای برای بررسی اینترنت در شورای عالی فضای مجازی تشکیل و جلسات متعددی برگزار و دلایلی استخراج شد. بعضی از دلایل تاریخی است و همانطور  که قبلا هم گفته ام برخی از زیر ساخت‌های شبکه سرمایه گذاری لازم در گذشته در موردش انجام نشده است.

زارع پور گفت: راهکار‌های کوتاه مدتی را هم کمیته و همکارانم پیشنهاد کردند و ما اعمال کردیم. در نتیجه اقدامات همکارانم در دو ماه گذشته ، زمان تاخیر در شبکه حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است، ما به صورت روزانه برای ارتقای کیفیت شبکه تلاش می‌کنیم.
وی افزود : همچنین برای افزایش کیفیت و سرعت اینترنت ثابت ، طرح بزرگ فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها را شروع کرده ایم. هفته پیش نیز در کازرون و در یک مدرسه و یک اداره و منزل یک خانوده شهید ، آیین افتتاح طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها برگزار و تست سرعت انجام شد و سرعت‌هایی که به مردم ارایه شد ، حدود ۹۵۰ مگابیت بر ثانیه یعنی ۸۰ برابر میانگین سرعت اینترنت ثابت در کشور بود.

وزیر ارتباطات گفت : ما برای ارتقای کیفیت و سرعت اینترنت کار‌های زیرساختی را در دستور کار داریم.
وی درباره آینده اینترنت ماهواره‌ای در کشور نیز افزود : ما به هر فراهم کننده اینترنت ماهواره‌ای که قواعد جمهوری اسلامی را رعایت کند خوش آمد می‌گوییم و دستش را می‌فشاریم و این مسیر هم دنبال می‌کنیم.
وزیر ارتباطات افزود: ما قواعد سرزمینی کشورمان را سال ۱۴۰۰ تصویب کردیم و به اپراتور‌های اینترنت ماهواره‌ای اعلام و ابلاغ کردیم و در کمیسیون تنظیم مقررات جهانی اتحادیه جهانی مخابرات ، پرونده‌ای باز کردیم و مصوب شد که ارایه دهنده خدمات ماهواره‌ای برای خدمات در ایران باید ضوابط ایران را رعایت کند و مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس هم در مصاحبه‌ای اعلام کرد که نامه ایران را دریافت کرده است.
وزیر ارتباطات درباره احتمال افزایش قیمت بسته‌های اینترنت با تاکید بر اینکه فعلا برنامه‌ای برای گران کردن بسته‌های اینترنت همراه نداریم گفت: البته اپراتور‌های بخش خصوصی مشکلات جدی برای توسعه شبکه دارند و درآمد آن‌ها برای توسعه شبکه کفاف نمی دهد و باید چاره‌ای برای این موضوع کرد، ولی در هر حال اگر اپراتور‌های بخش خصوصی بخواهند افزایش قیمت بدهند، باید از کمیسیون تنظیم مقررات مجوز دریافت کنند.
وزیر ارتباطات همچنین درباره اتفاقات غزه نیز گفت: این جنایت هولناکی که برخلاف همه حقوق بین الملل اتفاق افتاد بسیار منزجر کننده بود و واقعاً من تعجب می‌کنم چگونه مجامع بین‌المللی ساکت نشسته اند و در مقابل این جنایت هولناک موضع عملیاتی نمی‌گیرند.
وی افزود: توصیه به آرامش در حالی که هر روز هر ثانیه چندین کودک و چندین خانواده شهید و عزادار می‌شوند، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و ما از مجامع بین المللی انتظار داریم  به صورت جدی به این موضوع ورود کنند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما