امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 04:50

Afrang Khabar

1402/5/21 16:50

وزیر بهداشت گفت: در قالب طرح سلامت خانواده برای هر کد ملی یک پرونده سلامت تشکیل می شود و اگر کسی از این راه برای درمان استفاده کند هزینه های درمان تا ۹۵ درصد رایگان خواهد بود.

برای هر کد ملی یک پرونده سلامت تشکیل می‌شود

به گزارش افرنگ خبر /دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین بزرگداشت روایات سلامت در وزارت بهداشت با اشاره به نقش خبرنگاران در روایت نشاط و امید در جامعه گفت: در دوران کرونا مردم بیشتر به اهمیت سلامت پی بردند و کرونا مشکلات ناشی از نبود سلامت را نشان داد.


وی ادامه داد: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، سلامت است و پیش از انقلاب در سلامت بسیار عقب افتاده و وابسته بودیم و امروز به وضعیتی رسیدیم که نظام سلامت ایران مورد تأیید سازمان‌های جهانی است و از بسیاری کشورها پذیرای بیمار و گردشگر سلامت هستیم و برخی کشورها خواستار بهره مندی از آموزش پزشکی ایران هستند و برای نخستین بار شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران با هزینه طرف عراقی راه اندازی شد و در نشست قاهره دیدیم که ایران در شاخص‌های سلامت از کشورهای منطقه جلوتر است.

دکتر عین‌اللهی با اشاره به نقش رسانه ها در زمان شیوع بیماری کرونا و بسیج همگانی در زمینه واکسیناسیون، گفت: روزانه به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تزریق واکسن رسیدیم و در هفته ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار واکسن تزریق کردیم و در آذر ۱۴۰۰ به ۱۲۲ هزار فوتی رسیدیم و از زمانی که واکسیناسیون به حد قابل قبول رسید تا امروز ما ۲۲ هزار فوت شده داشتیم. در حوزه درمان نیز هیچ بیماری روی زمین نماند و کادر درمان ایثارگری خود را نشان داد و از کادر سلامت و خبرنگاران که راویان سلامت در دوران کرونا بوده اند تشکر می‌کنم، تنها کشوری که در منطقه توانست ۶ نوع واکسن با سکوهای متفاوت تولید کند ایران بود و این امر نشان از قدرت جمهوری اسلامی ایران دارد.

وزیر بهداشت افزود: یکی از اقدامات خبرنگاران حوزه سلامت ارتقا سلامت جامعه است و به نظر می رسد که سطح سلامت جامعه بالا رفته که نتیجه تلاش خبرنگاران سلامت است و امروز از خبرنگاران درخواست داریم که در بخش «سبک زندگی» فعالیت کنند، متأسفانه سبک زندگی و تغذیه با فست فود ها را از غربی‌ها گرفته ایم و باید در اصلاح این سبک زندگی تلاش کنیم و از آموزه‌های مذهبی هم می‌توانیم بهره ببریم.

دکتر عین اللهی گفت: امیدآفرینی و اعتمادسازی اهمیت ویژه ای دارد، رسانه های بیگانه به دنبال از بین رفتن امید و نمایش ناکارآمدی ها هستند و سرمایه اجتماعی ما با تلاش خبرنگاران افزایش پیدا می‌کند.

وزیر بهداشت افزود: شغل خبرنگاری از مشاغل سخت و زیان آور است و شاید بتوانیم بیمه های حمایتی حقوقی و معیشتی برای خبرنگاران در نظر بگیریم و در حوزه درمان لازم است بسته‌های خدمتی تدوین شود، خوشبختانه خبرنگاران بیمه پایه دارند و می توانیم در حوزه بیمه تکمیلی از خبرنگاران حمایت کنیم و پیشنهاد می دهیم که باشگاه خبرنگاران سلامت ایجاد شود.

وی ادامه داد: همه رشته های تخصصی پزشکی در ایران وجود دارد، البته برخی رشته‌ها مانند رشته مهندسی پزشکی بینابینی است و پیشنهاد می کنیم رشته ارتباطات سلامت ایجاد شود و در این حوزه هم کار علمی کنیم. گاهی در فیلم ها صحنه هایی می‌بینیم که امور سلامت درست به تصویر کشیده نمی‌شود و از خبرنگاران درخواست داریم که در طرح سلامت خانواده کمک کنند و برای سلامت خانواده این طرح کمک کننده است. در این طرح برای هر کد ملی یک پرونده سلامت ایجاد می شود و هر فرد یک مراقب سلامت دارد و اگر کسی از این راه برای درمان استفاده کند هزینه های درمان تا ۹۵ درصد رایگان خواهد بود و در برخی شهرها این هزینه رایگان است. این طرح در ۵۹ شهر در حال اجراست و یکی از روش‌هایی که به دنبال آن هستیم خود مراقبتی است.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما