امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 09:13

Afrang Khabar

1402/5/1 21:13

بر اساس جدیدترین آمار اوپک ایران سومین تولیدکننده بزرگ گاز جهان در سال ۲۰۲۲ بوده و طی ۲ سال گذشته، صادرات گاز حدود ۶۲ درصد رشد کرده است.

رشد ۶۲ درصدی صادرات گاز ایران در دو سال گذشته

به گزارش افرنگ خبر /سازمان کشور‌های صادرکننده نفت در «بولتن آماری سالانه» خود اعلام کرد، تولید گاز طبیعی ایران در سال ۲۰۲۲ با رشد ۲ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به ۲۶۲.۲۶۱ میلیارد مترمکعب رسیده است. ایران در سال پیش از آن ۲۵۷.۱۱۹ میلیارد مترمکعب گاز تولید کرده بود.


تولید گاز ایران در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش ۳ درصدی ثبت کرده بود. ایران پس از آمریکا و روسیه سومین تولیدکننده بزرگ گاز جهان در سال ۲۰۲۲ بوده است.

تولید گاز آمریکا در این سال یک ترییلون و ۱۵ میلیارد و ۶۹۸ میلیون مترمکعب و روسیه ۶۳۰.۷۵۹ میلیارد مترمکعب اعلام شده است.

 


بر اساس این گزارش، تولید گاز روسیه ۱۲.۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

چین، کانادا، استرالیا، نروژ، عربستان، الجزایر، ترکمنستان نیز به ترتیب به لحاظ تولید گاز در جهان در رتبه‌های چهارم تا دهم قرار دارند.

بر اساس آمار این گزارش، کل تولید گاز در جهان در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال پیش از آن ۰.۱ درصد کاهش داشته است.

افزایش ۶۲ درصدی صادرات گاز ایران طی ۲ سال

بر اساس آمار اوپک، خالص صادرات گاز ایران در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۸.۷۹ میلیارد مترمکعب بوده است.  صادرات گاز ایران در این سال با افزایش ۲ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است.

ایران در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۸.۴۲۵ میلیارد مترمکعب گاز صادرکرده بود که نسبت به سال ۲۰۲۰ که ۱۱.۵ میلیارد متر مکعب صادر داشته افزایش ۵۹.۹ درصدی را ثبت کرده است.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما