امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:01

Afrang Khabar

1402/4/31 15:1

نهاد تنظیم گر اسپانیا دو شرکت بزرگ فناوری آمریکایی را به تبانی در فروش محصولات متهم و آن‌ها را به پرداخت جریمه محکوم کرد.

آمازون و اپل در اسپانیا جریمه شدند

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از یورونیوز، ناظر ضد انحصار اسپانیا اعلام کرد که آمازون و اپل را به دلیل تبانی در فروش محصولاتی که رقابت را محدود کرده، مجموعا ۱۹۴ میلیون یورو جریمه کرده است.

 
این نهاد معروف به CNMC، دریافت که در اکتبر ۲۰۱۸ این دو شرکت فناوری آمریکایی توافق کردند که فروش محصولات اپل را در وب سایت‌های اسپانیایی آمازون توسط نمایندگی‌های شخص ثالث محدود کنند، اقدامی که رقابت را به شدت کاهش داد.
 
نهاد تنظیم گر اعلام کرد: بیش از ۹۰ درصد از فروشندگانی که از وب سایت آمازون در اسپانیا برای فروش محصولات اپل استفاده می‌کردند، از بازار اصلی آنلاین اسپانیا حذف شدند. طبق گفته ناظر رقابت اسپانیا، تنها نمایندگان منتخب منتخب اپل مجاز به فروش محصولات این شرکت در آمازون بودند.
 
در حالی که آمازون ۵۰.۵ میلیون یورو جریمه شد، اپل ۱۴۳.۶ میلیون یورو جریمه شد. این دو شرکت اکنون دو ماه فرصت دارند تا نسبت به این تصمیم اعتراض کنند.
 
سخنگوی آمازون در بیانیه‌ای گفت: ما پیشنهاد ناظر ضد انحصار اسپانیا مبنی بر اینکه آمازون از حذف فروشندگان از بازار خود سود می‌برد را رد می‌کنیم، زیرا مدل کسب و کار ما دقیقا به موفقیت شرکت‌هایی بستگی دارد که از طریق آمازون می‌فروشند.
 
این اولین باری نیست که این دو شرکت به دلیل رفتار رقابتی ناعادلانه با جریمه‌های قابل توجهی از سوی تنظیم گران اروپایی مواجه می‌شوند.
 
سال گذشته، فرانسه اپل را ۳۷۱.۶ میلیون یورو جریمه و در دسامبر ۲۰۲۱ ایتالیا به دلیل سواستفاده از موقعیت غالب در بازار، آمازون را به جریمه ۱.۱ میلیارد یورویی محکوم کرد.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما