امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 05:09

Afrang Khabar

1402/4/26 17:9

با مذاکرات انجام شده در سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی به چین، مبادلات تجاری کشاورزی دو کشور تسریع می‌شود.

تسریع مبادلات تجاری کشاورزی ایران و چین

به گزارش افرنگ خبر /در سفر معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی به همراه هیئت ایرانی به چین، بر تسریع در انجام مبادلات تجاری و صادرات و واردات محصولات کشاورزی بین دو کشور تاکید شد.

شاهپور علائی‌مقدم معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در سفر به چین در همایش کمیسیون مشترک تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین به ریاست وزیر اقتصاد و دارایی ایران و وزیر بازرگانی چین شرکت کرد.

در این سفر برای تسریع در مبادلات تجاری و صادرات و واردات محصولات کشاورزی بین دو کشور، مذاکراتی بین شاهپور علائی‌مقدم معاون وزیر جهاد کشاورزی و محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران با رئیس کل گمرگ کشور چین انجام شد.

در ادامه این سفر، نشست مشترک معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ایران با مدیرعامل انجمن شیلات کشور چین برای توسعه صادرات محصولات شیلاتی به چین و سرمایه‌گذاری مشترک در صنعت صید و صیادی و آبزی‌پروری صورت گرفت.

ایران و چین سال گذشته تفاهم نامه ای با ارزش ۳.۵ میلیارد دلار در بخش شیلات، مکانیزاسیون، زراعت، گلخانه، کشت دیم و تبادل دانش در بخش‌های کشاورزی امضا کردند.
علاوه بر آن تفاهم نامه‌ای به ارزش ۴.۶ میلیارد دلار برای فاینناس مالی دو طرح ۵۵۰ هکتاری خوزستان و زهکشی طرح بزرگ شمال کشور انجام شده است.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما