امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 07:18

Afrang Khabar

1402/4/12 19:18

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از افزایش حجم مراجعات به مراکز درمانی مرکز پزشکی بعد از ایام تشریق خبر داد گفت: ۱۶ زائر مرد و ۶ زائر زن از شروع عملیات حج تاکنون جان باخته اند.

فوت ۲۲ زائر ایرانی در عربستان تاکنون

به گزارش افرنگ خبر /در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که چالش‌ها و مشکلات بخش‌های مختلف در ایام تشریق و بازگشت زائران به مکه با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت برگزار شد، غلامرضا رضایی رئیس ستاد عملیات حج ۱۴۰۲ از مراحل اعزام زائران به عرفات، مشعر و منا و بازگشت به مکه و انجام بقیه اعمال حج، گزارش داد.


مسئولان حوزه حج و زیارت همچنین به چالش‌ها و مشکلات بخش‌های مختلف در ایام تشریق و بازگشت زائران به مکه اشاره و تاکید کردند که آسیب شناسی عملیات حج شروع شده و نتایج آن تهیه خواهد شد.

رضایی رئیس ستاد عملیات حج با اشاره به آغاز خروج نخستین کاروان‌های زائران از ساعت ۷ صبح ۱۲ تیر از فرودگاه مدینه، گفت: ۷۶۰۰ نفر از زائران مدینه قبل که اعمال خود را انجام داده اند در روز‌های آینده به تدریج از فرودگاه مدینه با ۳۳ پرواز به کشور باز می‌گردند.

رئیس ستاد عملیات حج ۱۴۰۲ همچنین تعداد زائران مدینه بعد را حدود ۳۵ هزار نفر عنوان کرد و افزود: قرار است با برنامه ریزی انجام شده حدود ۲۰ هزار نفر از آنان با قطار از مکه راهی مدینه شوند.

به گفته وی تعداد پرواز‌ها از دو فرودگاه مدینه و جده در روز‌های آینده به روزانه ۱۶ تا ۱۸ پرواز خواهد رسید و ۴۵ هزار نفر از حجاج کشورمان از فرودگاه جده به میهن باز می‌گردند.

این نشست همچنین با گزارش پیرحسن کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر و سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت درباره فعالیت‌های انجام شده در حین عملیات حج به ویژه ایام تشریق و مذاکرات و پیگیری‌های انجام شده با مسئولان کشور میزبان برای ارائه خدمات بهتر به زائران ایرانی ادامه یافت.

مرعشی از افزایش حجم مراجعات به مراکز درمانی مرکز پزشکی بعد از ایام تشریق خبر داد و به جان باختن ۱۶ زائر مرد و ۶ زائر زن از شروع عملیات حج تاکنون اشاره کرد.

وی افزود: با تایید کمیسیون پزشکی ۲۰ نفر از زائران بیمار با شروع پرواز‌ها به ایران منتقل خواهند شد تا ادامه درمان آن‌ها در داخل کشور پیگیری شود.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما