تبلیغات جستجوی گوگل بهزودی به طور خودکار با پرسشها با استفاده از هوش مصنوعی مولد سازگار میشوند.
به گزارش افرنگ خبر /گوگل اعلام کرد در تلاش است تا از رشد مایکروسافت در بازار تبلیغات جستجوی سودآور جلوگیری کند و آزمایش تبلیغات در نتایج جستجو را با استفاده از هوش مصنوعی مولد آغاز خواهد کرد.
طی چند ماه گذشته، گوگل و مایکروسافت رقابتی را برای تغییر نحوه جستجوی اطلاعات توسط افراد با تزریق هوش مصنوعی در موتورهای جستجوی خود به راه انداختهاند که میتواند پاسخهای مکتوب مکالمهای را به پرسشها ارائه دهد، اطلاعات را به صورت آنلاین ترکیب کند و وبسایتهای مرتبط را نشان دهد.
به گفته شرکت تحقیقاتی MAGNA، قابلیتهای هوش مصنوعی همچنین نحوه دسترسی تبلیغکنندگان به مشتریان از طریق موتورهای جستجو را تغییر میدهد، بازاری که تخمین زده میشود امسال به ۲۸۶ میلیارد دلار افزایش یابد.
بهعنوان مثال، کاربران میتوانند «کولهپشتیهای پیادهروی برای بچهها» را در نسخه جدید گوگل جستجو کنند و هوش مصنوعی میتواند با تبلیغ یک کولهپشتی خاص، همراه با نکاتی درباره نحوه انتخاب بهترین کولهپشتی برای کودک پاسخ دهد.
جری دیشلر، معاون و مدیرکل تبلیغات گوگل در مصاحبهای گفت: این یک راه جدید، سادهتر و مفید برای تعامل با جستجوی گوگل است. این یک فرصت عالی برای ارائه یک تجربه کاربری لذت بخش خواهد بود که به فرصتهای تجاری جدید در آینده منجر میشود.
دیشلر گفت: این شرکت تبلیغات جدید را با استفاده از تبلیغات موجود که در جستجوهای سنتی گوگل ظاهر میشوند، آزمایش خواهد کرد.
در طول رویداد سالانه Google Marketing Live، گوگل همچنین یک ربات گفتگوی جدید را معرفی کرد که به نامهای تجاری در فرآیند ایجاد تبلیغات کمک میکند. به گفته گوگل، تبلیغکنندگان میتوانند وبسایت خود را وارد کنند و چت بات هوش مصنوعی سرفصلها، کلمات کلیدی خاص و تصاویر را توصیه میکند تا در تبلیغات برای جلب توجه مصرفکننده قرار گیرند.
این غول فناوری در حال حاضر ابزاری را ارائه میدهد که میتواند به طور خودکار تبلیغات برای نشانهای تجاری ایجاد کند. گوگل گفت که این ابزار اکنون دارای قابلیتهای هوش مصنوعی مولد خواهد بود و میتواند تبلیغات را براساس زمینه پرس و جوی کاربر ایجاد کند.
این شرکت میگوید: اگر مصرفکنندهای محصولاتی را برای پوست خشک و حساس جستجو کند، گوگل میتواند بهطور خودکار یک تبلیغ برای یک شرکت مراقبت از پوست با عنوان «پوست خشک و حساس خود را تسکین دهید» ایجاد کند.
در حالی که گوگل در تبلیغات جستجو پیشتاز است، ویژگیهای جدید آن در شرایطی است که مایکروسافت به سرعت در حال تبدیل شدن به یک رقیب است. مایکروسافت قبلا آزمایش تبلیغات را در موتور جستجوی خود با هوش مصنوعی بینگ آغاز کرده و در اوایل فوریه جلساتی را با آژانسهای تبلیغاتی برگزار کرده است.
گوگل در اوایل ماه جاری از نسخه جدید موتور جستجوی خود به نام Search Generative Experience رونمایی کرد که طی هفتههای آینده از طریق لیست انتظار عرضه خواهد شد.
کلید واژه
ارسال نظرات