امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 05:04

Afrang Khabar

1402/1/29 17:4

سخنگوی دولت گفت: آمار‌های عملکردی در حوزه‌های مختلف وزارت صمت قابل قبول است، از این رو دولت قصد هیچگونه تغییری در حوزه وزارت صمت را ندارد.

دولت قصد تغییر در وزارت صمت ندارد

به گزارش افرنگ خبر /علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران درباره احتمال ادامه دار بودن تغییرات در دولت و وزارت صمت پاسخ داد: وزارت صمت، بسیار بزرگ و با حوزه‌های فعالیت گسترده و متنوع است و برای ارزیابی عملکرد این وزارتخانه نباید یک جز آن را مبنا قرار داد، باید کل محدوده فعالیت را مورد ارزیابی قرار داد بیشترین مباحث پیرامون حوزه خودرو است و در حوزه خودرو باید مسائل مختلف را در نطر گرفت، وزارت صمت گستره زیادی دارد.

 
بهادری جهرمی با ارائه آماری از عملکرد وزارت صمت گفت: رشد بخش معدن تا پیش از دولت منفی نیم درصد بود، اما در طول دوره وزارت فاطمی امین شاهد افزایش این شاخص و رسیدن آن به رشد حدود ۲ درصدی بودیم.
 
دبیر هیات دولت تاکید کرد: عملکرد وزارتخانه‌ای با مسئولیت‌های متعدد و سنگین را نمی‌شود فقط با یک مسئله خودرو سنجید؛ البته استیضاح حق قانونی نمایندگان مجلس است و ما به آن احترام می‌گذاریم.
 
وی افزود: بر اساس گزارش مرکز آمار میانگین فصلی نرخ رشد بخش صنعت در دوره مدیریتی آقای فاطمی امین ۴.۲ بوده که ۲.۵ برابر میانگین نرخ رشد در دولت‌های یازدهم و دوازدهم است.
 
بهادری جهرمی متذکر شد: رشد تولید ناخالص داخلی در ۹ ماهه ۱۴۰۱ معادل ۵.۱ درصد و رشد بخش معدن که در تابستان ۱۴۰۰ معادل منفی ۰.۵ درصد بود، در طول دوره مدیریت ایشان و در پاییز ۱۴۰۱ چهار برابر شده و به ۲ درصد رسیده است.
 
وی اظهار داشت: در حوزه تجارت نیز ارزش حجم تجارت خارجی کشور (غیر نفتی) در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن حدود ۱۰ درصد افزایش داشته و از ۹۰ میلیارد دلار به ۱۱۲ میلیارد دلار رسیده است ضمن آنکه در حوزه سرمایه گذاری در ماشین آلات در ۹ ماهه سال گذشته به طور متوسط ۱۹.۷ درصد رشد داشته ایم.
 
بهادری جهرمی کاهش چشمگیر نرخ تورم تولید را از دیگر دستاورد‌های این وزارتخانه در دولت سیزدهم برشمرد و گفت: نرخ تورم تولید کننده در ۴ فصل منتهی به پاییز ۱۴۰۱ معادل ۴۳.۷ بود که در مقایسه با رقم ۶۰.۹ درصدی مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد کاهش داشته است.
 
سخنگوی دولت تاکید کرد: آمار‌های عملکردی در حوزه‌های مختلف وزارت صنعت، در کنار برخی مشکلات قابل قبول است، از این رو دولت قصد هیچگونه تغییری در حوزه وزارت صمت را ندارد.
 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما