امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 07:16

Afrang Khabar

1402/1/27 19:16

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ اختلالات حرکتی گفت: پارکینسون، افراد بالای ۵۵ سال را درگیر می‌کند و در آقایان شایع‌تر است.

شیوع بیماری پارکینسون در افراد بالای ۵۵ سال

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از انجمن پارکینسون ایران، "مهری سالاری" امروز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پارکینسون، گفت: علت بروز پارکینسون هنوز مشخص نیست و لرزش دست‌ها، شایع‌ترین علامت پارکینسون است.

این متخصص مغز و اعصاب گفت: همچنین کندی حرکت و اختلال در راه رفتن از دیگر علائم بیماری است و افراد درگیر پارکینسون خیلی وقت‌ها متوجه بیماری خود نمی‌شوند بنابراین لازم است با بروز علائم اولیه حتماً به متخصص مغز و اعصاب برای تشخیص مراجعه شود.

"مهری سالاری" افزود: در ایران مواردی از پارکینسون در سنین دهه ۵۰ و ۶۰ داریم که اغلب موارد ژنتیکی است.

این متخصص مغز و اعصاب با اشاره به درمان‌های دارویی و جراحی بیماران پارکینسون، گفت: اصولاً جراحی موقعی انجام می‌شود که بیمار کم کم دچار عوارضی می‌شود که نمی‌توانیم درمان دارویی را ادامه بدهیم، در واقع، پارکینسون پیشرفته کاندیدای جراحی است، که هزینه آن در دیگر کشور‌ها بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار است که این رقم در ایران، ۱۰۰۰ دلار بوده که بیمه‌ها این هزینه را پوشش می‌دهند.

دکتر سالاری با گلایه از بیمه‌ها در ایجاد محدودیت برای داروی مصرفی بیماران پارکینسون، گفت: بیمه‌ها برای همه بیماران به یک اندازه دارو را پوشش می‌دهند، در حالی که بعضی از بیماران به تعداد بیشتری قرص نیاز دارند که مجبورند آن‌ها را آزاد تهیه کنند.

این متخصص مغز و اعصاب با اشاره به این موضوع که ۵۰ درصد بیماران سهمیه داروی خود را کم می‌آورند و مجبورند مازاد نیاز خود را آزاد تهیه کنند، افزود: دسترسی به امکانات درمانی برای بیماران پارکینسون فقط در شهر‌های بزرگ است از همین رو، این بیماران در شهرستان‌های کوچک، با مشکلات زیادی مواجه هستند.

در ادامه این نشست خبری نیز، "امیر حبیبی" متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ اختلالات حرکتی، گفت: پوشش دارو‌های بیماران پارکینسون خوب نیست.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما