امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 04:56

Afrang Khabar

1401/12/8 16:56

وزارت انرژی آمریکا بار دیگر اعلام کرد: نشت آزمایشگاهی به احتمال زیاد منشأ همه گیری کووید-۱۹ است.

تاکید مجدد آمریکا بر انتشار آزمایشگاهی ویروس کووید-۱۹

به گزارش افرنگ خبر /وبه نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، این ارزیابی وزارت انرژی آمریکا بر اساس اطلاعات جدید است.

بر اساس یک گزارش اطلاعاتی طبقه بندی شده که اخیراً به کاخ سفید و اعضای اصلی کنگره ارائه شده است، وزارت انرژی آمریکا به این نتیجه رسیده است که همه گیری کووید به احتمال زیاد از نشت آزمایشگاهی ایجاد شده است.
این نتیجه گیری وزارت انرژی بر اساس اطلاعات جدید و قابل توجه است، زیرا این آژانس دارای تخصص علمی قابل توجهی است و بر شبکه‌ای از آزمایشگاه‌های ملی ایالات متحده نظارت دارد که برخی از آن‌ها تحقیقات بیولوژیک پیشرفته‌ای انجام می‌دهند.
به گفته افرادی که گزارش طبقه بندی شده را خوانده اند، وزارت انرژی قضاوت خود را با "اطمینان پایین" انجام داده است. پلیس فدرال آمریکا (FBI) قبلاً به این نتیجه رسیده بود که این بیماری همه گیر احتمالاً نتیجه نشت از آزمایشگاهی در سال ۲۰۲۱ است و هنوز هم به این دیدگاه پایبند است.
مقامات ایالات متحده از ارائه جزئیات در مورد اطلاعات و تحلیل‌های جدید که منجر به تغییر موضع وزارت انرژی شد، خودداری کردند. آن‌ها افزودند که در حالی که وزارت انرژی و پلیس فدرال آمریکا هر کدام می‌گویند احتمال نشت ناخواسته آزمایشگاهی وجود دارد، آن‌ها به دلایل مختلف به این نتیجه رسیدند.
سند به روز شده نشان می‌دهد که چگونه مقامات اطلاعاتی هنوز در حال جمع آوری اطلاعات در مورد چگونگی ظهور کووید-۱۹ هستند. بیش از یک میلیون آمریکایی در این همه گیری که از بیش از سه سال پیش آغاز شد، جان خود را از دست دادند.
بر اساس گزارش به روز شده، شورای اطلاعات ملی آمریکا که تجزیه و تحلیل استراتژیک بلندمدت را انجام می‌دهد، و چهار آژانس دیگر که مقامات نام آن‌ها را بیان نکردند، همچنان با "اطمینان پایین" ارزیابی می‌کنند که ویروس از طریق انتقال طبیعی از یک حیوان آلوده به وجود آمده است.
افرادی که این گزارش طبقه بندی شده را خوانده اند، می‌گویند که آژانس اطلاعات مرکزی و آژانس دیگری که مقامات از آن نام نمی‌برند، بین نظریه‌های نشت آزمایشگاهی و انتقال طبیعی بلاتکلیف هستند.
افرادی که گزارش طبقه بندی شده را خوانده اند می‌گویند علیرغم تحلیل‌های متفاوت آژانس ها، این به روز رسانی مجدداً توافق موجود بین آن‌ها را تأیید کرد که کووید-۱۹ نتیجه یک برنامه تسلیحات بیولوژیک چینی نیست.
این به روز رسانی، که کمتر از پنج صفحه است، توسط کنگره درخواست نشده است. اما قانونگذاران، به‌ویژه جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان و سنا، تحقیقات خود را در مورد منشأ همه‌گیری دنبال می‌کنند و دولت بایدن و جامعه اطلاعاتی را برای کسب اطلاعات بیشتر تحت فشار قرار می‌دهند.
گزارش به روز شده را مدیر اطلاعات ملی تکمیل کرد. مقامات نگفته اند که آیا نسخه طبقه بندی نشده به روز رسانی منتشر خواهد شد یا خیر.
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده از تایید یا تکذیب این گزارش در روز یکشنبه در گفتگو با سی ان ان خودداری کرد. او گفت رئیس جمهور بایدن بار‌ها به همه بخش‌های جامعه اطلاعاتی دستور داده است تا در تلاش برای تشخیص هرچه بیشتر درباره منشأ همه‌گیری سرمایه‌گذاری کنند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما