امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 12:50

Afrang Khabar

1401/12/3 12:50

با وجود الزام قانون بر ارایه خدمات بیمه‌های پایه و تکمیلی بصورت الکترونیک، بیمه‌های تکمیلی همچنان خدمات خود را بصورت کاغذی ارایه می‌کنند.

سرگردانی بیماران و کاغذبازی بیمه‌های تکمیلی

به گزارش افرنگ خبر /مشاهدات میدانی نشان می‌دهد بیماران از رفت و آمد‌های مکرر برای گرفتن تأییدیه بیمه تکمیلی و کاغذ بازی مرتبط با آن گلایه دارند. 

بیمارانی که به داروخانه بیماران خاص و متابولیک مراجعه می‌کنند اغلب بیماران صعب العلاج هستند و مشکلات فراوانی برای رفت و آمد و تهیه دارو دارند. 
دکتر نظری فرد مدیر داروخانه در این باره گفت: بیمه‌های تکمیلی برخلاف قانون هنوز خدمات خود را کاغذی و با تأخیر ارایه می‌کنند و حتی پس از مراجعه بیمار و تحویل پیش فاکتور دارو تا چندین ماه نیز پول نسخه بیمار را نمی‌پردازند در حالی که داروی این بیماران گران قیمت است. موضوعی که وقتی از مسوولان بیمه مرکزی پیگیری شد حکایت از بی خبری از سرگردانی بیماران داشت. 
آقای مجید بهزاد پور رییس کل بیمه مرکزی در این باره گفت: بیشتر خدمات بیمه‌های تکمیلی بصورت غیر کاغذی ارایه می‌شود. 
رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: ما آمادگی داریم سامانه‌ای مشابه بیمه سلامت ایجاد کنیم تا خدمات بهداشتی و درمانی در آن ارایه شود، اما این راه حل مشکل کنونی این بیماران را رفع نمی‌کند ضمن اینکه مسؤولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پیش از این نیز اعلام کرده بودند سامانه ارایه خدمات الکترونیک در اختیار بیمه مرکزی قرار گرفته است و همانگونه که بیمه‌های پایه به آن متصل شدند بیمه‌های تکمیلی نیز امکان اتصال دارند. 
گفتنی است؛ مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نیز از به روز رسانی و ارتقا سامانه نسخه الکترونیک خبر داد.
دکتر محمد مهدی ناصحی در این باره گفت: سامانه نسخه الکترونیک با کمک بیش از ۱۷۰ شرکت دانش بنیان به روز رسانی شده و اکنون کاربر پسند‌تر از قبل شده است، خدمات به صورت لایه لایه در این سامانه قرار گرفته است و همچنین خدمات پاراکلینیک از جمله آزمایشها، فیزیوتراپی و تصویربرداری پزشکی نیز به این سامانه متصل و زمینه تشکیل پرونده الکترونیک سلامت فراهم شده است که می‌تواند مورد استفاده بیمه‌های تکمیلی نیز قرار گیرد.

 

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما