امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 12:54

Afrang Khabar

1401/12/1 12:54

شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا امروز دوشنبه اول اسفند، پنجمین بسته تحریمی علیه ایران را در تداوم حمایت از اغتشاشات اخیر تصویب کرد.

تصویب پنجمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه ایران

به گزارش افرنگ خبر /از تارنمای اتحادیه اروپا، دارایی‌های افراد و نهاد‌های تحریم شده مسدود و شرکت‌ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. به نوشته این تارنما، اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشور‌های عضو را نداشته و ورود یا گذر آن‌ها به این کشور‌ها ممنوع است.



در بسته تحریمی جدید، دو نهاد و ۳۲ شخصیت ایرانی، از جمله وزرای فرهنگ و آموزش و پرورش، مقامات اطلاعاتی و نمایندگان مجلس به اتهام آن چه ارتباط با «سرکوب امنیتی معترضان» عنوان شده تحریم شده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران بار‌ها نسبت به تبعات رفتار‌های مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده که این قبیل اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند.

وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در گفتگوی تلفنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: رفتار ماه‌های اخیر اتحادیه اروپا، ادامه سیاست ناکارآمد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکاست که بیش از پیش تداوم استاندار‌های دوگانه و غیر واقع بینانه توام با استفاده ابزاری از مفاهیم حقوق بشری را اثبات می‌نماید.

همچنین ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری اقدامات ضد ایرانی غرب علیه ایران را مردود، غیر سازنده و متناقض با منشور ملل متحد و مقررات و سازوکار‌های بین المللی دانست و تصریح کرد، کشور‌ها حق مداخله در امور داخلی کشور‌های مستقل را ندارند.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما