امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:20

Afrang Khabar

1401/11/17 15:20

وزارت بهداشت سوریه در آخرین بیانیه خود اعلام کرد، زلزله بامداد امروز جنوب ترکیه، ۲۳۷ فوتی و همچنین ۶۳۹ نفر زخمی در استان‌های شمالی سوریه بر جاگذاشت.

وقوع زلزله سوریه با ۲۳۷ فوتی و ۶۳۹ زخمی

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از این بیانیه، این زلزله که در استان‌های لاذقیه، طرطوس، حلب و حماه واقع در شمال و منطقه ساحلی سوریه در مجاورت مرز‌های مشترک با ترکیه رخ داد، ضرر‌های مادی گسترده‌ای برجا گذاشت.

بر پایه این گزارش، با وجود اینکه شهر دمشق پایتخت در فاصله ۴۵۰ کیلومتری مرکز زلزله و در منتهی الیه جنوب غرب سوریه قراردارد، اما مردم در شهر دمشق، این زلزله را کاملا احساس کردند.
همچنین تا لحظه این خبر، هنوز تلفاتی در دیگر استان‌های ۱۴ گانه سوریه گزارش نشده است، ولی تلفات در استان‌های زلزله زده در شمال سوریه شاهد ضرر‌های گسترده‌ای به ویژه در ساختمان‌های مسکونی بوده است.
هیات دولت سوریه نیز در جلسه فوق العاده و فوری به ریاست بشار اسد رئیس جمهور این کشور، تمام امکانات وزارتخانه‌ها و سازمان‌های خود را برای امداد به مصدومان و کمک به اهالی که در اثر ویرانی برخی ساختمان‌های مسکونی آواره شدند، بسیح کرده است.
مرکز زلزله شناسی سوریه با اشاره به اینکه مرکز زلزله در جنوب ترکیه بوده است، به شهروندان در شهر‌های ساحلی این کشور در استان‌های لاذقیه و طرطوس اطمینان داد که احتمال شکل گیری موج‌های بزرگ در دریا (سونامی) منتفی است.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما