امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:09

Afrang Khabar

1401/11/13 15:9

نماینده حزب جمهوریخواه در کنگره آمریکا با مقامات تیک تاک ملاقات و درباره برنامه های امنیت داده این شرکت گفتگو کرد، اما همچنان قصد دارد به دنبال ممنوعیت این شبکه اجتماعی در آمریکا باشد.

تیک تاک نتوانست نماینده جمهوری خواه آمریکایی را متقاعد کند

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از رویترز، مایک گالاگر، نماینده حزب جمهوریخواه در کنگره آمریکا با مقامات تیک تاک ملاقات و درباره برنامه های امنیت داده این شرکت گفتگو کرد، اما همچنان قصد دارد به دنبال ممنوعیت این شبکه اجتماعی در آمریکا باشد.

گالاگر، رئیس جمهوریخواه کارگروه منتخب مجلس نمایندگان آمریکا در مورد چین، با مقامات تیک تاک به رهبری مایکل بکرمن، مدیر بخش سیاستگذاری عمومی در آمریکا دیدار کرد.

جوردان دان، سخنگوی گالاگر در این باره گفت: این قانونگذار آمریکایی تلاش تیک تاک را قابل تقدیر دانست اما به عقیده او استدلال آن غیرقابل قبول بود. گالاگر همچنان تصمیم دارد همراه راجا کریشنامورتی، دیگر نماینده مجلس آمریکا لایحه ای در خصوص تیک تاک ارائه کند.

بکرمن گفته تیک تاک مشتاق است به اطلاعات درباره نگرانی های خاص گالاگر دست پیدا کند، نگرانی هایی که در طرح وسیع این شرکت برای همخوانی با درخواست های مقامات آمریکایی به آنها اشاره نشده است.

او افزود که تیک تاک امیدوار است که با این نماینده یک جلسه توجیهی دیگر برگزار کند. زیرا در یک جلسه کوتاه امکان اینکه چشم انداز عمیقی از پیشنهاد امنیت سایبری ملی که تیک تاک دو سال صرف توسعه آن کرده، فراهم شود، وجود نداشت.

طرح تیک تاک با عنوان «محافظت از منافع امنیت ملی آمریکا»، نگاهی دقیق به تلاش های این شبکه اجتماعی برای امنیت داده های بیش از ۱۰۰ میلون کاربر این شبکه اجتماعی در آمریکا فراهم می کند.

کارگروه سرمایه گذاری خارجی دولت آمریکا (CFIUS)، یک نهاد قدرتمند امنیت ملی، در سال 2020 به بایت دنس دستور داد تا شاخه تیک تاک در آمریکا را جدا کند، زیرا نگرانی از اینکه داده های کاربران آمریکایی در اختیار دولت چین قرار گیرد، وجود داشت. این کارگروه و تیک تاک بیش از دو سال است که با هدف دستیابی به توافقنامه امنیت ملی در حال مذاکره هستند.

رویترز برای اولین بار در دسامبر گزارش داد که تیک تاک اقدامات متعددی را با هدف رسیدگی به نگرانی‌های دولت امریکا اتخاذ کرده، از جمله توافقی برای ذخیره داده‌های کاربران آمریکایی این برنامه در آمریکا، ایجاد بخش امنیت داده آمریکا برای نظارت بر تصمیم‌گیری‌های حفاظت از داده‌ها و تعدیل محتوا.

رویترز همچنین گزارش داد که تیک تاک 1.5 میلیارد دلار برای استخدام و هزینه های سازماندهی مجدد برای ایجاد واحد امنیت داده آمریکا (USDS) تیک تاک هزینه کرده است.

به مدت سه سال، تیک تاک به دنبال این بود که به واشنگتن اطمینان دهد اطلاعات شخصی کاربران آمریکایی قابل دسترسی نیست و محتوای آن توسط چین یا هر شخص دیگری تحت نفوذ پکن قابل دستکاری نیست.

روز دوشنبه، این شرکت تأیید کرد که شو زی چو، مدیر عامل تیک تاک در 23 مارس در کارگروه انرژی و بازرگانی آمریکا حاضر خواهد شد. کارگروه روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد در ماه جاری درباره لایحه ای با هدف جلوگیری از استفاده از تیک تاک در آمریکا رای گیری کند.

روز جمعه، کاخ سفید از اظهار نظر درباره مذاکرات کارگروه سرمایه گذاری خارجی دولت آمریکا و تیک تاک یا اینکه آیا از ممنوعیت این شبکه اجتماعی حمایت می‌کند، خودداری کرد.

کلید واژه

Alternate Text

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما