امروز : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - 03:00

Afrang Khabar

1401/11/2 15:0

دستیار ویژه وزیر بهداشت ایران بر علاقمندی صربستان به همکاری با کشورمان در زمینه ژنتیک تاکید کرد.

همکاری ایران و صربستان در زمینه ژنتیک

به گزارش افرنگ خبر /به نقل از وبدا، دکتر "محمدحسین نیکنام" درباره دیدار خود با معاون وزیر بهداشت صربستان، با اشاره به علاقمندی صربستان برای همکاری در زمینه ژنیتکی گفت: در همین زمینه و همکاری‌های تحقیقاتی و دانشگاهی بین دو کشور آمادگی داریم.

دستیار ویژه وزیر بهداشت ایران با اشاره به بررسی همکاری‌ها با صربستان در زمینه‌های مختلف، افزود: صربستان در عرصه گردشگری سلامت تجارب خوبی دارد و در نشست با معاون وزیر بهداشت صربستان مقرر شد تبادل تجارب در این عرصه بین دو کشور صورت گیرد.

دکتر نیکنام تاکید کرد: کشور صربستان در حوزه پیوند اعضا درخواست همکاری با جمهوری اسلامی ایران دارد که بیماران خود را برای بهبود و استادانش را برای فراگرفتن این علوم به ایران منتقل کند.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت بهداشت تبادل دانشجو را یکی دیگر از موضوعاتی رایزنی شده در دیدار با معاون وزیر بهداشت صربستان دانست و گفت: ۷۰ دانشجو ایرانی در مراکز علمی صربستان در حال فراگرفتن دانش هستند و دانشگاه‌های ما برای پذیرفتن دانشجویان صربستانی در دوره‌های کوتاه مدت و منتهی به مدرک آمادگی دارند.

دکتر نیکنام با بیان اینکه مقرر شد سفر مسئولان گردشگری سلامت دو کشور گسترش یابد، گفت: در مورد اضافه شدن یک بند به منظور تجهیزات پزشکی و ثبت متقابل اقلام دارویی به تفاهم نامه در حال تنظیم بین دو کشور، مذاکراتی انجام شد.

دستیار ویژه وزیر با اشاره به همکاری‌های مشترک بین دانشگاه بلگراد صربستان و دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: طرف صرب درخواست داشت که اطلاعات بیشتری از نوآوری‌های پزشکی که شرکت‌های دانش بنیان انجام داده، در اختیار آنان قرار بگیرد و از وزیر بهداشت کشورمان دعوت کرد تا در نمایشگاهی که بنا است در دانشگاه بلگراد برگزار شود، حضور یابند.

دکتر نیکنام تاکید کرد: در ادامه این دیدار در مورد انواع اقدامات تخصصی و فوق تخصصی همچون پیوند اعضا، سلول درمانی، جراحی‌های زیبایی که جمهوری اسلامی ایران تبحر و تخصص فوق العاده‌ای دارد و هزینه‌های آن نیز نسبت به سایر کشور‌ها ارزان‌تر است، رایزنی شد.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: مقرر شد طرف صرب فهرستی از نیاز‌های خود را بر حسب اولویت‌ها ارائه دهند و وبیناری را در این رشته‌ها با طرف مقابل داشته باشیم و بعد از آن تفاهمنامه بین دو کشور کامل و امضا شود.

ارسال نظرات

نام

captcha

نظر شما